BACK FROM ENGLAND :D

Hej Allihopa!
Nu är jag tillbaka från ridlägret i  England, North Humerside Riding center. träffade en massa härliga människor, Tilde, Stine, Victoria, Sophia, Erika, Frida, Nadia och Bettina :D

Det har vart dampgalopper, strandgalopper, tävlingar och utflykter! Hästarna har dock varit VÄLDIGT ouppfostrade och väldigt oskolade. Här var man lyckligt lottad om man hade en gas och en broms ;)

(Tonka Toy)          (Jag och Tonka rider dressyr)    -Bilder av Michelle

Hästen jag red mest, Tonka Toy, var en av gammlingarna. Han var otoligt snäll i boxen, och stod faktiskt still för det mesta. Värre blev det när han såg mat, efter den hästen blev jag släpad ett antal gånger ^^ I Dressyren var han väl.. som de andra, oskolad. Men, Håll i er nu! Han kunde flytta sig för skänkeln! :o De ni! :o Meeen, det fanns dock fortfarande ingen broms på hästen ;) Och om han inte kände för att jobba kunde han gå att ställa sig i hörnet på ridhuset. Men trots allt blev vi 3:a i dressyren och nollade clearound hoppningen :)
 
   (Me and Tonka Jumping :D
       -Och nej, jag har ingen aning om vad jag gör med mina armbågar x'D)


Vi åkte iväg på många utflykter, bland annat till en galoppbana, ett nöjesfält och olika städer, York & Hull till exempel. En hästsports butik fick vi också besöka, där inhandlades Lila chaps, lila tyglar och ett par lila plattor till stigbyglarna :D Även ett par rosa tygler inhandlades som present till Rosa damen som var våran "uteritts ledare" :)
Utvärdering av Lägret
Boende: 7/10
Mat: 9/10
Ridning: 8/10
Hästar: 5/10
Utflykter: 8/10
Sällskap: 10/10!
slutbetyg: 8/10
Värt att åka till, har faktiskt lärt mig mycket och haft det riktigt roligt,
Vi  bodde fint, men det var lite synd att vi vart tvugna att dela upp oss i två rum, 7-3. 
God mat med efterätt så gott som varje dag, dock blev man lite trött på de där mackorna man fick med till varje utflykt ;)
Ridningen var jätte bra med mycket teori från hästryggen som man själv fick testa sedan. Mycket fokus på hur hästen rördesig och hur vi påverkade det. mej gillar :D
Hästarna, som sagt, lite väl oskolade och svåra, annars väldigt mysiga :)
Utflykter: Väldigt roliga! :D
 
 Skulle lugnt rekomendera stället, dock inte till nybörjare :)

Kommentarer
Postat av: Fia

folket: 10/10 (Y)

Hästarna borde få en 6:a iaf tkr jag (a) ;)

2010-07-16 @ 15:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0