SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN

Anneli:
Hur stor är amigo? och hur länge har du haft honom?

sv: Han är 146 cm och i höst har jag haft honom i fem år :D


Astrid:
Brukar du gå in på andra bloggar?
Vad gör du på fritiden?
Kan du tippsa om några bloggar du tycker e bra?
Och hur länge har du haft din blogg och vad gjorde så att du skaffa den ?

sv: Ja, världigt ofta! Följer mest mina vänners bloggar, men även flera andra :)
Jag sitter vid datorn (hehe), är i stallet, hänger på Säva eller är med kompisar :D
Hamreryttarna & Egoinas är två bloggar som jag stalkar ;)
Jag har haft min blogg i ...? Ett halvår tror jag, och jag började väl blogga för att alla andra gjorde det? ;)


Sanna:
Vad för hästar har du? =)

sv: Jag har bara Amigo, men i sommras var det nära att vi fick en till, Champagne :)


Nathalie:
1. varför började du blogga?
2. vad tycker du om min blogg?
3. skinnajacka eller jeansjacka?
4. chips eler godis?

sv: 1Hehe för att alla andra gjorde det tror jag :)
2. Gryym ;D
3. Skinnjacka!
4. GOOODIS :D


Emelie:
Hur gör man när man lär en häst att tex stegra?? det lär ju vara svårt första gången när den inte har ett komando den förstår :)

sv: Genom att lära sig hästenkroppspråk helt enkelt, vet du vilka knappar du ska trycka på för att hästen ska förstå vad du vill så kan du lära den vad som helst :) Alla hästar är väldigt olika och därför kan jag inte vara mer exakt, och även för att hästarna lätt kan börja stegra för minsta lilla och därav kan bli väldigt farlig om man inte har någon koll på den :)
De jag brukar tänka på vid inlärning av saker är Varför ska jag lära den det här? & Hur ska jag lära den det här?
Lägg upp en plan helt enkelt :)


Nattis:
1 hur hög är Amigo?
2. hur länge har du haft honom?
3. hur mycket kostar det dig imånaden att ha honom?
4. GILLAR DIN BLOGG ENORMT!!

sv: 146 cm :)
I höst, 5 år,
Det kostar 2300 i månaden och då ingår mat och strö + utsläpp på morgonen & intag på kvällen :)
Hihi Tack så mycket! :D Betyder suuper mycket :')


Alexandra:
när kan jag komma till dig o råna dig på massa saker =)?

sv: Hehe come an bara! ;D


Julia:
gör du bloggdesigner till bloggplatsen också ?

sv: Jao, om de har samma kodsystem som blogg.se så antar jag att jag kan göra det =)


Elin:
Vet du vart man kan hitta Eskadron - schabraken ? Du köpte väl ditt på GBG Horse Show har jag för mig, men vet du någon annanstans man kan hitta det ? Har ingen aning om vart jag ska leta !

sv: Japp jag köpte mitt schabrak på GHS, men täcket beställde jag via en hästsport affär som tog hem eskadrons grejjer, om du har någon ridbutik i närheten kanske du kan fråga om de kan beställa hem ett åt dig? :)


Elin:
Flera frågor x)
1. Vet du vart man hittar Kingsland-mössorna ? xD
2. Vart köper du dina hästsaker, både till dig själv och till Amigo ?

sv: 1. Oj, hehe ingenaning x) I någon ridsportsbutik i närheten kanske? :D
2. Jag brukar köpa saker från en butik i uppsala som heter Sporren, det är cokså där jag beställt mitt eskadron täcke ifrån :)
Annars handlar jag väl lite från hööks och sådär, och har storshoppat nu på både globen och ghs :D


Johanna:
1. Favoritband?
2. Hur långt har du kommit på din bok? Hur ofta skriver du?
3. Vem är det som knäpper alla underbara bilder på dig?
4. Förebilder inom hästsporten? :)
5. Har du någon medryttare till Amigo?
6. Kommer du sälja Amigo och gå upp på storhäst sen?

sv:
1. Åh, jag har så många! Men Paramore, You me at six, The veronicas, BFMV, Escape the fate & We the kings lyssnar jag mcyket på, tillsammans med alla tusentals glee låtar :D
2. Åh, runt 60 A4 bara :) Och jag brukar skirva lite då och då, ska försöka komma igång mer nu :)
3. Mina vänner & min mamma, de flesta är fotade an Alexandra & Michelle!
4. Honza tycker jag är gryym, och Norah Khole som några säkert känner till :)
5. Nope, jag skulle nog aldrig våga ha någon faktiskt. Jag är lite strikt med vem jag låter rida honom när jag inte är med :)
6. Neever in my life hehe :D Nej men jag skulle aldrig sälja honom, särskilt inte för en sån dum anledning som att jag blir äldre :D

Anonym:
Såg vad du skrev på hamreryttarna blogg om pesoabett, och att du både säger att du hatar det och försvarar henne för att använda det? Kan du förklara det, för det är sånna som du, som inte gillar sådant men inte gör något, som hästar får lida för!

sv: Åh vad less jag blir på alla dessa bett-diskutioner.
Vad exakt är det du vill att jag ska göra? :)
Mordhota deras ridskolechef? Nej, jag är trött på att försöka omvandla folk. De får helt enkelt öppna ögonen själv, ta en titt på bettet och fråga sig; skulle jag vilja ha de där i min mun? Vilket bett de är är. Det är anledningen till att jag inte vill ha någon bett, för jag vet att jag absolut inte skulle vilja ha det! Därför använder jag hackamore om jag ska rida ut med vänner m.m eftersom att jag vet att Amigo är inne i en TJOHO-BOCK-Period nu, och även fast jag vet att hackamoret kan vara jäkligt dåligt om man använder det fel så tycker jag att det är snällate att ge ett tryck på nosryggen än ett ryck i munnen. Jag vet själv vad jag skulle välja :) Bettfrågor får ni gärna skicka, där vet jag vart jag står, men den här frågan är bara anklagande, säg vad du vill att jag ska göara istället :p


Tuvat:
Var har du hittat den turkosa repgrimman på amigo? :O

sv: Också inhandlad på Sporren :D

-
Vad har du för kamera? :D
Vilket program redigerar du dina filmer i?

sv: En Canon EOS 450D + ett sigma 18-200 & 70-300 :)
Vegas moviestudio HD10 :)

Kommentarer
Postat av: julie

jätte fin!:)

tack gumman!

2011-03-15 @ 21:47:43
URL: http://mighjertafoto.blogg.se/
Postat av: Minna

GO GIRL! :D<3

2011-03-15 @ 22:07:12
Postat av: Sanna

svara gärna på dagens fråga XoXo Bente :]

2011-03-15 @ 22:45:14
URL: http://bentee.blogg.se/
Postat av: Camilla

haha tack :D jag letade som en idiot i flera månader innan jag hittade det tillslut :D

2011-03-16 @ 00:40:16
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: ina

Jag undrar hur man gör om man ska betala in till design? :)

2011-03-16 @ 07:42:54
URL: http://ponyryttarn.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad kul med svar på frågestunder, rolgt att läsa och så. :) Men vad ska du göra idag då? :)

2011-03-16 @ 08:09:37
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: annelii

Amigo är såå fin i turkos... undra vad palomino passar i?? förslag? hihi

så hur var din helg?kramis

2011-03-16 @ 08:12:44
URL: http://centerofmyhart.blogg.se/
Postat av: Ida

Bra svarat på bett-frågan! Det är en så stor diskussion om pessoa att jag blir galen på det. Jag vet vart jag står när det gäller användning av bettet. Dock yttra jag mig inte då det kan bli sådan stora diskussioner som man bara inte vill medverka i och hellre strunta i dem.

2011-03-16 @ 08:59:12
URL: http://idaerikssonsfoto.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Taack! :D

2011-03-16 @ 09:15:11
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: Madde

OJDå missade helt den här frågestunden :O XD ha en till :D

2011-03-16 @ 14:03:47
URL: http://ricos.blogg.se/
Postat av: Madde

OJDå missade helt den här frågestunden :O XD ha en till :D

2011-03-16 @ 14:04:02
URL: http://ricos.blogg.se/
Postat av: hamreryttarna - jossan

woohoo du är vårt största fan :M

hahaha JÄVLA BETT FRÅGOR!!!!!!

jossan svar: jaa visst är han :D:D

2011-03-16 @ 22:04:41
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad var champange för häst

c /d ;p ? ?

2011-03-19 @ 19:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0