How to be happy?

Jag är glad med livet.
Visst vissa dagar suger, det gör dem. Men det är inte många.

Jag tar livet lätt.
Jag överanalyserar inget, tar inget någon säger särskilt personligt, skiter i vad andra tycker och bara flyter med.
Många tycker säkert att jag är en såkallad stark person eller kanske säga att jag bara ljuger när jag säger att jag inte skulle bry mig om någon skrev någon taskig kommentar över internet men jag gör faktiskt inte det. Sanningen är nog den att jag är för lat för det.

Jag orkar inte lägga energi på saker som rent ut sagt suger.
Särskilt inte saker som någon random säger över internet.

Om någonting händer så tänker jag mest "Jaha?" och sen går jag vidare.
Är jag arg (alltså verkligen arg på något) så säger jag det, och går vidare.
Jag säger det jag vill säga och sen är det klart. Släpper all ilska och går visdare. Avslutat kapitel.
Jag orkar inte älta samma saker om och om igen. Det mår man fan inte bra av,

Går det dåligt så går det dåligt. End of that.
Går det alltid dåligt och du mår dåligt av det - prova något annat!
Ha inga förväntingar och bara gör det du gör för att det ska vara roligt,

Umgås med människor som du mår bra av att vara omkring.
Att umgås med människor som får en att må bra istället för att umgås med människor man måste imponera på är något av det viktigaste. Jag har många människor omkring mig som jag kallar mina vänner. Vi behöver inte berätta allt för varandra för att jag ska kunna kalla dig vän. Vi behöver inta tycka lika i allt.
En vän för mig är någon som är lätt att vara med och någon som jag mår bra av att vara med.

ja herregud, vart vill jag egentligen komma med detta inlägg?
Vill nog säga något i stil med; Skit i vad andra tycker.
Låt inte någon annan styra ditt liv och om dem försöker - säg åt dem att skaffa Sims.
och om något inte går som du tänkt dig, ryck på axlarna och släpp det.
Du kommer inte må bättre av att upprepa det hundra gånger i huvudet!


ovisad bild Michelle fotat för några veckor sen :>


Kommentarer
Postat av: Minna

Hörredu, skaffa sims! Hahha nej men seriöst det var det bästa jag hört!!! :-D du grym tjejen! :-D

2012-06-14 @ 12:23:26
URL: http://minnahuovinen.blogg.se/
Postat av: Felicia - Islandspower

u go girl!

2012-06-14 @ 12:25:45
URL: http://islandspower.webblogg.se/
Postat av: Sara

WORD.

2012-06-14 @ 13:15:52
URL: http://fjuarna.blogg.se/
Postat av: Sara

så sant, you go girl!

2012-06-14 @ 23:32:56
URL: http://saraduveeet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0