lite sådär photoshopiga tips

Johanna: asså det är helt sinnes hur sjukt fina kort du tar. du borde verkligen satsa på att bli fotograf eller något sen. du får lova mig att ALDRIG sluta blogga. jag kollar in din varje dag och får inte nog av alla fina bilder och roliga videobloggar! :} 

när du redigerar dina bilder, använder du olika actions då?
kan du inte länka några fina isåfall? har laddat ner massa men dom börjar bli lite tråkiga nu :( <3
 
------------
 
Fick denna super gulliga kommentar för några dagar sen, och tänkte dela med mig av fler coloring tips!
Som hon nämner ovan så kan man ju använda olika 'actions' vilket alltså ett sätt att ladda ner en coloring till en bild så att du slipper göra en egen. Själv så brukar jag pilla men har laddat ner en eller två som jag gillar...
 
http://drunkandcoloring.tumblr.com/  <--- en tumblr med jätte snygga colorings
 
Nu är ju jag inte så pro på sånthär (andra gör säker på ett mycket smartare och enklare sätt) men jag gör såhär att jag trycker på en av länkarna under bilden, trycker på 'download' och sparar den där jag vet vart jag har den. (gör möjligen en egen mapp till colorings osv)
 
Sedan öppnar du den i photoshop och då kommer du kunna se bilden med lager och allt.
Sen brukar jag helt enkelt bra upp bilden i storleken 700px (som mina bilder visas i på bloggen) och sedan lägga in bilden jag vill ha coloringen på. Möjligen behöver du också beskära bilden. Lagren ska sen se ut såhär för att det ska funka:
 
 
Hoppas ni förstår, haha. Känner att det alltid blir så virrigt när jag ska förklara.
Annars är det bara att ni frågar, om det är något som är lite otydligt haha :)
 
coloringen ovan är min egen och ni hittar en tutorial till den HÄR
 
Men mitt ultimata tips till allt: googel. Allt jag vill veta brukar finnas, så googla det + turorial.

Kommentarer
Postat av: Wilma Olausson

http://typwilmaolausson.blogspot.se/

Säg din åsikt!!:)
Superfin blogg!:D

2012-10-30 @ 10:41:28
URL: http://typwilmaolausson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0