chilla med bekännelserna mobil-människor.

Nu till den nya debatten inom hästvärlden som inte handlar om bett, loggor eller annat hästrelaterat: mobilen
Det jag gillar mest med denna debatt är dessa kommentarer: "Åh fattar inte hur man kan använda mobilen när
man sitter på hästryggen! Så dumt, stackars häst! osv ... Själv svarar jag bara på VIKTIGA SAMTAL och så jag
skulle aldrig sitta och smsa eller kolla instagram eller nått. Okej jag kanske lagt upp en bild på instagram någon
ynka gång MEN DET ÄR ALLT!" Chilla, det är väl för fan inget biktbås? 'Åh jag tycker det är dumt, men jag har gjort
det en gång men bara bara en lovar!' Ytterst roande att de inte bara kan skriva en kommentar utan att bekänna sina synder.
 
Vart står jag själv i denna fråga? Jo det kanske man kan räkna ut av alla tusentals bilder jag fotar, filmar andra jag
rider med och så vidare haha. Känner att jag faktiskt kan göra två saker samtidigt, även om jag skulle hålla på med
telefonen märker jag direkt om hästen ändrar sig. Jag känner min häst bra och vet att han har ungefär tre faser:
studsiga damp Amigo / pigga Amigo / lugna slowmotion Amigo. Jag känner direkt vilket mode han är i och om han
skulle ändra det och ser därför inget problem med att plocka upp mobilen och svara på sms medan hans går i en gångart
som är långsammare än skritt! (okej inte att jag får sms så ofta men ni fattar) Antar alltså att alla som håller på med
mobilen har koll och känner sin häst. Annars får de väl skylla sig själva. Tycker som i det mesta; att människor får göra
vafan de nu vill och sen leva med det. Orkar inte bry mig om någon random håller på med mobilen liksom, har viktigare saker.
 
Sen att många säger att de är respektlöst mot hästen? Visst kan jag väl hålla med till en del av det, men slår även
vad om att många av dessa ryttare även ger hästen ett rapp på baken om den inte känner för att hoppa och
tvingar hästen göra saker den inte gillar bara för att "den ska" vilket jag tycker är mer respektlöst om man ska säga så. 
Finns som sagt värre saker hästar får stå ut med än att (gud förbjude) man kollar facebook en snabbis? 
 
Visst olyckor kan hända, och gör det. Med eller utan telefon, så yolo. Har själv varit med om en avramling pga min
telefon. Jag var ute och red barbacka med Johanna och vi travade rakt fram på banvallen när jag ser min telefon flyga
ut ur min ficka. Försökte sedan slänga ut handen och fånga den och flög av på kuppen haha! (sann historia)
 
Hur ser ni på det här? Döds allvar eller vem fan bryr sig?
 

Kommentarer
Postat av: amanda

Haha så löjligt! Jag tror knappast att brownie blir ledsen när jag tar upp telefonen medans jag skrittar fram/av, hon ser det snarare som ett ypperligt tillfälle att gå mot utgången ;)

Svar: Hon gråter säkert på insidan!! :(((( haha ;)
Josäfin Andersson

2013-04-06 @ 21:35:38
URL: http://amandahed.blogg.se
Postat av: Josefine Elovsson

hahaha jag håller alltid på med mobilen när jag skrittar på långtygel tillexempel. Om det är som du säger att hästen "klarar av det" :D

2013-04-06 @ 22:14:05
URL: http://josefineelovsson.blogg.se
Postat av: Hannah

Min häst är så lugn och tråkig när man skrittar, så då kan mobilen göra det roligare, med lite Instagram, facebook, quizkampen.. ja ;) (Om du läser detta Emil, så älskar jag dig i alla fall!)

Han dör liksom inte av att jag håller i min mobil när jag rider.
Btw, hur kan det vara dumt mot hästen? :0 i don't get it..?

Svar: De menar med att man inte ger hästen all uppmärksamhet när man är i stallet och att det är lite respektlöst, dock tror jag inte Amigo bryr sim om jag tar upp telefonen en minut när vi skrittar haha ;)
Josäfin Andersson

2013-04-07 @ 09:05:50
URL: http://stanze.blogg.se
Postat av: Sara

Absolut dödsallvar. Tänk hur förkrossade hästarna blir när man inte lägger 100% fokus på dem hela tiden. Nästan djurplågeri liksom

Svar: HAHA men typ!
Josäfin Andersson

2013-04-07 @ 15:00:47
URL: http://bjerkliden.blogg.se/
Postat av: Andrea (:

Så sjukt patetiskt, det är ju inte direkt lag på att man inte får ha mobilen ju så ;)

2013-04-07 @ 17:06:37
URL: http://andreab.blogg.se
Postat av: elin

Det beror ju oxå på vilken häst man sitter på, skulle aldrig ta upp mobilen när jag rider mitt fullblod t.ex, men min ponny skulle aldrig bry sig ;) men jag har faktiskt sett en 40-åring som galopperat och pratat i telefonen samtidigt, där tycker i alla fall jag att gränsen går

Svar: Ja men precis! Skulle aldrig hålla på med telefonen på någon annans häst exempel! ... haha galoppera och prata i telefon samtidigt??! HAHA omg ! Där går nog gränsen för mig också!
Josäfin Andersson

2013-04-07 @ 21:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0