kommer ni ihåg min frågestund jag hade i januari? inte jag heller

Hade helt glömt/förträngt/missat att svara på den. Blev påmind om den nu, så bättre sent än aldrig? Ni får en vlog nästa gång, promise!
 
Hannah:
Kan Amigo några 'tricks'? Isåfall vilka? :) 
Favorit outfit på Amigo?
-Han kan buga, hov, le, yoga och kram som trick. Även liknande saker som stå still, sparka på tunnor och gå upp på saker.
-Min favorit outfit är antingen min blåa (med knallblått scapa shabrak + mössa och blått träns) min rosa (rosa/marinblått eskadron schabrak + rosa benlindor och träns) eller min lila (random broderat lila shabrak, random lila mössa + benskydd + lila träns)
 
Lisa - http://lisalignell.blogg.se/ :
Har du varit på Åland någon gång? 
- Var där med min klass i nian. Galet najs!
Favorithäst/ponny? (om du inte får välja Amigo) 
- Champagne som någon möjligen kan komma ihåg. En hafliger vi faktiskt var nära att köpa ett tag. Nu såld och står i Dalarna(??) Hur som, finaste tjejen! 
Äckligaste ben&jerry smaken? :D 
- Lätt American Apple Pie!
Hur många gånger har du tävlat? 
- Lokala: Tre stycken. En på hera och två på UPK. Klubbtävlingar vet jag inte haha, men ett par!
Kan du visa alla tricks amigo kan i en video någon gång? (om du nu inte rrdan gjort det?) 
- Visst kan jag försöka göra det!
Favoritlåt? 
- Åh svår fråga. Paramore - Brick by Boring Brick är en favorit jag haft länge. Älskar verkligen The Cab - Angel with a shotgun även! Underbar,
Högsta du har hoppat?
Tror jag möjligen kan ha hoppat 90 på vedbände med Taco men 80 med Amigo. 80 är minsta höjden man kan 'tävla' lokalt, alltså en perfekt höjd! Haha
 
 
Rebecka - http://reforid.blogg.se/ :
1. Har du några nyårslöften, isåfall vilka? 
- vill ni veta? klicka HÄR
2. Vad tänkte du när du såg Amigo för första gången? 
- Var typ 10 så antagligen "ÅH titta! FIIIN"
3. Vilka objektiv har du till din kamera? 
-Använder mig mest av mitt canon 50mm och mitt sigma 70-300mm. Har även ett sigma 18-200 som "slit och släng" eftersom att det är lite halvt knäppt då jag tappat det en gång. Har även ett Samyang fisheye objektiv!
4. Vad gjorde du på tolvslaget? 
-Stod ute och drack pommac with ma gurls! 
5. Om du fick uppfinna en ny Ben&Jerry-smak, vad skulle det då vara i & vad skulle den heta?
- Den skulle heta "BE AWSOME AND EAT" (bara för att haha) och skulle innehålla choklad/vanilj glass, cookie dough bitar, chokladbitar och blodie brownie bitar. omg vad sugen jag blev nu! damn
 
Maja - http://ryttarinnornas.blogg.se/ :
1. Favorit outfit till dig och Amigo? 
- Svar ovan!
2. Vad är ditt höjdrekord med Amigo? 
- 80 cm! 
3. Hur länge har du ridit? 
- Har ridit sedan jag var 7 ungefär. Blandat på ridskola och min morfars syster (vad kallar man sånna?) shettis som slängde mig i backen ungefär varje gång jag red. Red först på Sävas ridskola, slutade ett tag och började sen på enköpings ridskola.
4. Äckligaste Ben & Jerry's smaken? 
- APPLE PIIIEE
5. Vilken är din favoritblogg?
- Har alltid älskat egoinas blogg, min förebild i livet typ haha! Två andra favoriter är http://fantasias.blogg.se/ & http://joakimlindqvist.com/
 
Wilma - http://swirya.blogg.se/ :
Vart skulle du vilja bo om du fick välja :)? 
-Gillar att bo där jag bor med ett slott / fin hästgård skulle inte vara fel. Eller en grym lägenhet i london. 
Om du skulle ha en till häst, vad skulle det va för någon? 
-En stor fläckig nätt häst som gillar att hoppa och busa haha
This or that. 
ponny/häst 
rosa/lila 
trosor/strumpor 
kaka/saft (men bara om det är goda kakor) (men som saften är fun light väljer jag alltid kakor)
 
Agnes - http://flygerfram.devote.se/ :
är fortfarande bitter över att jag inte såg dig på sthlm horse show, hade ju varit en aning coolt. :DD 
meeen, frågor. 
hur gick det till när du köpte amigo? 
-Vi köpte honom av en hästhandlare som stallägaren i stallet vi skulle stå i tipsade om. Vi åkte dit och fick provrida, det gick jätte långsamt och han var söt och snäll så vi tog honom. Första hästen vi kollade på ba haha!
(du är cool. ha det bra.) 
 

 
Josefin - http://josefinaramsin.blogg.se/ :
Vad är det bästa med att göra videobloggar? 
- Åh jag vet inte. Det är roligt, särskilt när folk säger att de gillar dem! känner min famous
Bästa köp inom ridsaker?
- Lätt mina tretorn stövlar. 1000 spänn gick dem på begagnat och som nya. Fick en JW stövelväska på köpet liksom
 
Elise - http://elliun.blogg.se/ :
varför är din klass så jävla bra? 
- Tror att dem föddes så
vem är den mest spårade av dina vänner?
- Denna fråga var svår. Tycker alla är spårade på sina egna sätt haha, 
 
Julia - http://jensenjulia.blogg.se/ :
Hur hittar du inspiration för att uppdatera bloggen och fortsätta jobba och utvecklas med din häst? :)
- Hur jag hittar inspiration för bloggen? Jag lever för bloggen. Skojar inte, tänker alltid "åh nu måste jag hitta på något att blogga om!" osv men känner mig aldrig tvungen utan gör det för att det är kul. (Och en del av mitt liv.) (När jag ska ta gruppbilder på folk helt random så har folk skrikit "kom hit alla! jossan ska ta en bild till sin blogg!")
- Till hästen? Jag tänker inte så mycket utan mest gör. Testar mig fram och gör det jag tycker är roligt helt enkelt. Det viktigaste för mig är inte att vi blir bättre utan att vi ska ha roligare! Och det enda vi "tränar" på är lösridningen för att vi båda tycker att det passar oss! Sen gillar vi ju hoppning, men har inga planer på att vi ska utvecklas mer än att vi ska komma runt och tycka att det är roligt. Eftersom att jag är höjdrädd och har accepterat det (haha) så tänker vi heller inte försöka hoppa högre och så ex. 80 är en bra höjd både för ryttare, häst och oss som team då min ponny oftast tänker "yolo" och jag är för lång haha
 
Matilda - http://ponnykusinerna.blogg.se/ :
har du blivit kontaktat av någon bloggportal? Du borde bli det!
- Åh vad roligt att du tycker det! Har dock inte blivit tillfrågad,
 
Elsa:
Hur många syskon har du? :)
- Ett, Poyo. 
Hade du någon häst innan Amigo? :)
- Vi hade en ponny som hette Amber på prov innan. Vi hade egentligen inga planer på att skaffa häst men sen plockade en vän till mamma på oss henne. Hon var dock försvår för mig då hon blivit illa behandlad av en riddskola som lånat henne innan och var ganska stressad och arg. Hon var fin ute men avskydde att vara inne på ridbanor och liknande eftersom att de spännt in henne hårt och liknande. De hade blivit informerade om att hon hade det svårt i höger eller vänster varv (kommer ej ihåg vilket) men sa sedan att hon bara var stel och jobbade henne väldigt hårt i det varvet, så hon avskydde det och jag kommer ihåg att hon dängde både mig och mamma rejält backen när vi försökte trava henne på ridbanan. Synd på en sådan fin häst. Tragiskt. Men men efter det var det ju klart att vi skulle ha en häst och sen hittade vi ju min lilla fläckiga tjockis haha! 
 
Sådär nu har ni äntligen fått era svar... haha puss på alla er läsare btw! Ni är awsome, do not forget.
 

Kommentarer
Postat av: Tätt

Hur många unika läsare har du?? :)

2013-04-07 @ 13:27:10
Postat av: Carro

Hallå har du sett de senaste VD avsnittet? Säg inte att det tar en paus igen, kommer seriöst avlida..

Svar: paus, är tillbaka den 18 D:
Josäfin Andersson

2013-04-07 @ 22:22:24
URL: http://carolinebf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0