serie-tips inför jullovet

Okej, nu äre snart dags för jullov (jag får imorgon tihi) och för de dagar/kvällar/whatever man inte gör en piss på lovet så kommer eran serie-gudinna
med massor av tips på roliga serier att se! Själv spenderade jag förra jullovet med att se alla säsongerna av merlin. Den fyllde min tumblr så jag kände
mig tvungen att se den. Men för er som sett merlin, inte vill se merlin så kommer här tips på de senaste serierna jag kollat igen! (och då hoppas jag redan
att ni sett shameless us, teen wolf & supernatural annars: prioritera dem för de är guld. eller leta mer tips i min tv-serie kategori. eller se merlin. haha)
 
 
American Horror story! Det finns 3 säsonger ute nu och det speciella med denna serie är att efter varje säsong så byter de plot, tema & så gott som allt utan casten! I första säsongen handlar det om ett speciellt hemsökt hus (den handlar om spöken n' shit, antog att ni insåg det efter namnet!), andra säsongen utspelar sig på ett mentalsjukhus drivet av nunnor och sista som går nu handlar om häxor. Enligt mig är tredje klart bäst, den är underbart bra! Så gillar du övernaturliga / läskiga serier så mååste du se dessa! Börja med säsong 3 om du inte känner för att plöja igenom alla eftersom att den är bäst! Säsong 1 kommer efter och säsong 2 höll inte lika bra standars som de andra, den var mest obehagligt äcklig haha! Men gillar du sånt kan du ju alltid ta och börjda med den hehe. [gif:s från säsong 3]
 
 
 
Orphan Black - inte att förblandas med Orange is the new black (som jag gjorde hela tiden förut, det blev alltid orphan is the new black) Hur som, den handlar om Sarah som upptäcker att hon är en klon och sedan ska hon och de andra klonerna försöka lista ut vem som skapade dem osv, kort sagt. Den är spännande och rolig och Felix är fab. Allt som jag kan säga utan att spoila mer än jag redan gjort! Det finns en säsong ute och nästa säsong ska börja i april. (och på tal om orange is the new black så är den också väldigt bra, handlar om hur det är i fängelset på både en djup och rolig nivå med episka karaktärer, lätt sevärd tycker jag allt!)
 
 
My Mad Fat Diary är en brittisk serie med 6 avsnitt som är underbar! Den handlar om Rae som precis blivit utskriven från ett hem efter en period av självskade betende och ska sedan hitta sin plats i världen med familj och vänner osv. En underbar blandning av feel good, tårar och massor av skratt! Rae berättar om allt ur sitt egna galna perspektiv om killar, mat, hur man balanserar sjukhuset med vänner  och allt där emellan. Karaktärerna är underbara, skämten är underbara, Finn är underbar och serien är underbar. Lätt värt att se av eh alla. Som sagt säsong 1 är 6 avsnitt och en andra säsong ska komma i början på nästa år! *längtar*

Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Har du sett Skins? Sjukt bra serie, utspelar sig i Storbritannien någonstans, dock är det typ fett deppig och sånt men asbra!
Typ "typical teenage life" stuff. Droger, sex och självmord och ja sånt.. :)

Svar: Åh har sett skins, så himla fin serie!
Josäfin Andersson

2013-12-18 @ 21:24:23
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: Amanda

American Horror Story är sjukt bra, dock tycker jag att säsong 1 var bäst, har sett den typ 4 gånger haha

Svar: första säsongen är också grymt bra! älskar den :D
Josäfin Andersson

2013-12-18 @ 21:34:02
URL: http://skuggvarg.blogg.se
Postat av: Tilda

Sv: Tack!
Haha, ja men eller hur! ;)

2013-12-18 @ 21:39:08
URL: http://tildaomalin.blogg.se
Postat av: sophie

Tack så mycket :)

2013-12-18 @ 22:02:36
URL: http://sophiehelena.blogg.se
Postat av: Agnes Bjurek

Det värsta är ju att serierna fortsätter efter jullovet och då har man inte tid längre, hehe...

Svar: SANT!! haha
Josäfin Andersson

2013-12-19 @ 21:09:59
URL: http://agnesbjurek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0