en sport intresserad jävel.

Aldrig har så mycket sport disskuterats. På min twitter. Med mina vänner.
Vi retar bland annat Minna för att hon är en bany-nörd (puss minna) och diskuterar hur
vida folk kan tycka att golf är en sport med inte ridning. Frida sa att de ändå bara mest
åkte runt i sina golf bilar och Ebba kontrade med, citat: "beror på vilken nivå man spelar
på. Men de måste fortfarande GÅ ur bilen, STÄLLA sig och SVINGA en klubba. Fett jobbigt!"
 
Och om ridningen är en sport eller inte tycker jag mest beror på vad man satsar på.
De som säger att en timmas stenhårt dressyr-pass inte är jobbig har då fan inte ridigt
ordentlig. Min ridning däremot? Tveksamt. Ser det mer som övning om jag någon gång
skulle hamna i hungerspelen. Alltså att den går ut på att inte dö och ha så roligt som
möjligt under tiden. Men sen tillkommer ju allt stallgöra. Mocka flera ton skit (okej kilo,
men ibland på vintern känns det som ton) lyfta sadlar, vattenhinkar och släpa på hästar.
 
Hade en idrottlärare på högstadiet som inte tyckte ridning var en sport och alltid blev arg
på oss när vi skrev in ridning i våra tränigs dagböcker (ja hon tvingade oss skriva tränings
dagböcker!!) Varför? Jo för då skulle alla häst-tjejer kunna springa tre varv i spåret på
utsatt tid! Pingis vär däremot en utmärkt sport. En gång fick vi till och med krypa på
golvet på varsin sida i gymnastiksalen, i mörkret. Sen skulle vi rulla en medicinboll och
lyssna efter den. Det var tydligen också en utmärkt sport. Att glida runt på en häst? nej.
 
"Eftersom att hästen gjorde jobbet borde den få priset. Ryttaren hade inte kunnat hoppa banan själv." 
Eftersom att bollen sparkades in målet så borde den få priset. Ni hade ju inte kunnat göra mål utan boll.
 
Ungefär så vill jag svara på detta efterblivna citat. Jag menar, ja. Hästen borde dela priset. Inte vilken häst
som helst hade klarat det. Är själv en av dem som tycket att ryttare oftast (inte alltid men oftast) får mer
status än vad de rider bra pågrund av fina och bra hästar. Men att säga att vem som helst hade kunnat 
sitta upp på hästen och göra ett lika bra jobb är ju bara att gräva sin egen grav. Jag menar du kan bli
utmanad att bevisa ditt påstående. Du kan och ramla av när du försöker galoppera. Du kan också bryta
lårbenet eller ryggen när du ramlar av. Du kan också hamna i rullstol av skadorna. Så var bara tyst tack haha
 
Fett djup jag blev nu. Det är idrottgalan som inspirerar mig (okej inte för att jag tittar men ändå.)
 
Jag & Amigo, sommaren 2011. foto; Matilda Gren

Kommentarer
Postat av: M A T I L D A'

Såklart tar jag ditt fina citat ""Eftersom att hästen gjorde jobbet borde den få priset. Ryttaren hade inte kunnat hoppa banan själv."
Eftersom att bollen sparkades in målet så borde den få priset. Ni hade ju inte kunnat göra mål utan boll." och lägger ut på facebook. Kände att det var dags att sätta dit de där som säger att de kunde göra det lika bra själva!;)

2013-01-14 @ 21:35:08
URL: http://matildajjansson.webblogg.se
Postat av: Elin

Du är så sjukt skön, haha! Du skriver alla dina åsikter på ett underhållande sätt och träffar precis på rätt ställen, så sjukt sant!:D

2013-01-14 @ 21:37:22
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Ebba

HAHAH ohgud, älskar ditt citat om bollen. Du är bäst.

2013-01-14 @ 22:18:24
URL: http://northons.blogg.se/
Postat av: Ellinor

HAHA du är klockren josäfin, håller med till 100 procent! :)

2013-01-14 @ 22:33:10
Postat av: Anna

Hejhej! Jag tänkte, eftersom du verkar hålla på mycket med NH så undrar jag om du har åkt på något NH-läger på sommaren..? Isånnafall skulle det vara kul att höra något du rekommenderar! Kram!

2013-01-14 @ 23:10:20
Postat av: Sabina

Helt rätt skrivet Josefin :) Håller med dig om det du skrivit. Dom som säger att ridning inte är jobbigt och att man "åker" häst tycker jag ska prova göra allt själv t.ex. hämta hästen i hagen, borsta, sadla, tränsa, hoppa upp, rida iväg, hoppa ett hinder och ha balansen osv. Är inte så lätt som man tror.
Så rätt skrivet :)

2013-01-15 @ 07:41:54
URL: http://smebacksflikka.blogg.se
Postat av: Märta Domberg

Grymt bra skrivet!!

2013-01-15 @ 08:39:49
URL: http://ponnyryttarnaa.blogg.se
Postat av: becka

håller meeeeeeeeeeeed :-)

2013-01-15 @ 12:22:00
URL: http://beckasponny.blogg.se
Postat av: my

Håller med till tusen. Och eran gympalärare förut. Haha krypa runt i mörkret, jävlar du! Ska nog söka reda på om de håller sånna träningar och kanske tävlingar tillomed i närheten!

2013-01-15 @ 18:23:43
URL: http://mynordqvist.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0