varför människor suger:

Jag blir så jävla förbannad. Vad i helvete är grejen med att killar som håller på med ridning ska bli så himla illa behandlade av
andra killar? Läste precis Nicholais inlägg och har hört Elliot berätta själv om liknande saker, alltså hur de behövt byta skolor
för att de blir rent ut sagt mobbade för att de inte spelar fotboll typ. Själva grejen om att de ska bli kallade för "fjollor" och 
 "bögar" för att de håller på med hästar. Vad. Fan? Många kämpar för att tjejer ska få rätt att spela den sport de vill men vi behöver
fan kämpar på båda sidor eftersom att mäniskligheten suger så hårt. Låt alla göra vad de vill, hur svårt kan det vara liksom?
 
Men nu tillbaka till ridsporten. "Fjolligt"? Du som säger det har troligtvis aldrig varit i ett stall, ha! Men det har jag. Jag har ridit
ett stenhårt dressyr-pass, det var jobbigt. Jag har blivit översprungen av en häst, det gjorde ont. Och sen bara småsaker som att
kasta hö, bära vatten, skotta hagar, slåss med hästar (det händer haha) osv. Vem fan behöver gym-kort liksom?  Du tydligen. 
 
Och sen att folk kallar dem för "bögar"...? Okej, så de hänger runt i ett stall med massor av tjejer som bara blir imponerade
av att de är där medan ni fotbolls killar spelar boll och har deep-talk iklädda handuk i omklädningsrummen? (haha) Just sayin. 
 
Och sen en sista sak... SLUTA ANVÄNDA BÖG SOM ETT SKÄLLSORD ERA HJÄRNDÖDA ÅSNEARSLEN!!
Lär er förolämpa folk ordenligt eller säg ingenting alls, sopor. Okej nu har jag pmsar klart! hejdå :))
 
I brist på bild till texten får ni en på Elliot och Amigo. och som vanligt, allt jag skriver i mina texter är inte super seriöst! haha men det mesta

Kommentarer
Postat av: Ida

Håller med dig Jossan!

Svar: Kul att du håller med! :D
Josäfin Andersson

2013-05-15 @ 17:09:00
URL: http://idawoxlin.horseworld.se
Postat av: Ponnydressyr - Nathalie

Fan vilket klockrent inlägg! Håller med dig till hundra procent :)

Svar: :D
Josäfin Andersson

2013-05-15 @ 17:52:45
URL: http://ponnydressyr.se
Postat av: Tuuli Elmgren

Bra inlägg!

2013-05-15 @ 18:01:11
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Olivia

Håller med dig till 100! :)

2013-05-15 @ 18:08:06
URL: http://oliviaahlstedt.blogg.se
Postat av: Sabina

Håller med dig Josse! Om man kollar upp på elit nivo, äre tjejer eller killar man ser? Det är mest killar/män t.ex. Jan Brink, Bröderna Fredriksson, Roffe Bengsson, Partik Kittel osv Ja, jag skulle nog kunna rabbla upp massa men ni som håller på med ridningen vet juh att det oftast är fler män än kvinnor på den nivån eller ja det är väll lika men det är oftast killar/män man ser.

Så jag tycker att man har lika mycket rätt att rida som att spela fotboll. Ridning är juh mycket mer och man får én kompis för livet och en fotboll kan man juh inte precis prata med osv. Ja, hoppas du förstår hur jag menar? :P

Svar: Förstår! :D
Josäfin Andersson

2013-05-15 @ 19:24:40
URL: http://smebacksflikka.blogg.se
Postat av: Wilma Seger

HAHA. så jävla go.

2013-05-15 @ 19:54:55
URL: http://Swirya.blogg.se
Postat av: Malin♬

Håller med dig till 100%. Min bästa vän är kille och rider själv, och han får höra en hel del som att han är bög, klär sig fult bara för han har en hel del polo tröjor, har en egen häst osv.

Det är absolut inget fel med killar som rider, och jag hoppas verkligen att dom kommer bli bättre behandlade.
Kram!

Svar: Håller med!
Josäfin Andersson

2013-05-15 @ 21:11:37
URL: http://malinfreddis.blogg.se
Postat av: Amanda

Haha jämförelsen mellan fotbollskillar och ridkillar var ju klockren. Egentligen mer "bögigt" med fotboll ;)

Och fattar inte heller hur fan gay/bög har kunnat bli ett skällsord?? Det är liksom ingen förolämpning eftersom det inte är nått fel alls med att va gay. Folk är dumma i huvudet...

Svar: heheheh ;)
Josäfin Andersson

2013-05-16 @ 08:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0