sigma 18-200.

sigma 18-200mm - maj, första dagen med mitt nya sigma. [2009]
 
"Hej, jag är inne på att skaffa ett nytt objektiv för att ha lite som "allround" när jag inte orkar ta med mig flera och har kikat lite på Sigma 18-200. Såg att du har det och undrar vad du tycker om det och om du är nöjd? Skulle väldigt gärna vilja se några bilder du har tagit med det om du orkar hjälpa en liten förvirrad internetmänniska c:" - Elin.
 
- Hejsan, föråt för sent svar men hade tänkt ta bilder med mitt för att visa skillnaden, kom dock sedan på att mitt inte skulle visa någon rättvisa åt bilderna (då jag "tappat det" en gång när jag skulle lyfta upp min kameraväska som jag trodde var tom). Bilderna ovan är från första gången jag fotade med mitt (och det är supersmå eftersom att jag letat upp dom från internet). Men när jag köpte mitt var jag så galet nöjd! Det blev så mycket bättre bilder än med standard objektivet genast på en gång. Skärpan blev bättre, färgerna bättre och djupet i bilderna var så mycket bättre! Nu tycker jag däremot mycket mer om mitt 50mm och använder ju annars mitt sigma 70-300. Dock skulle jag aldrig göra mig av med mitt 18-200 då det är så skönt att ha med på exempelvis fester och liknande eftersom att man inte behöver stå tre meter ifrån alla (som med 50millimetern) för att få en bild. Det enda som ät jobbigt är att det är väldigt tungt, 50mm är klart lättare att stoppa i väskan och ta med. Dock ett helt värd objektiv om du vill använda det till både vardag och exempelvis för att fota hästar. 
 
Fördelar: Zoom-objektiv men du kan ändå fota objekt som står nära, bra lins, mer färg. Nackdelar: Tungt, 
 
canon 18-55mm (standard) - tidigare under våren [2009]

Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

sv; ja det var verkligen lärorikt :) är lite "feg" för att verkligen våga visa vad han ska göra liksom, det finns ju olika faser och sådär, och jag går aldrig riktigt till den sista fasen om han inte lyssnar utan jag fegar ur liksom. Men igår så om han inte lyssnade så sa gjorde jag mer och mer tills han lyssnade, och tro det; han lyssnade! ;)

2014-03-20 @ 17:34:14
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: Noomie

Tack, visst är dom? :D Det är så himla roligt när man ser olika fotografers bilder, alla har verkligen sin speciella stil(Y)

2014-03-20 @ 19:14:51
URL: http://lexx.blogg.se
Postat av: V I L M A L A ♔

Find Bilder tar du! kram <3

Svar: tack :D
Josäfin Andersson

2014-03-21 @ 06:50:48
URL: http://vilmala.blo.gg/
Postat av: Elin

Jag igen! Tack så mycket! :D

Svar: :D
Josäfin Andersson

2014-03-21 @ 20:13:02
Postat av: Klara

Vilket objektiv använder du nu oftast när du fotar hästar? :)

Svar: Mitt sigma 70-300mm eller mitt canon 50mm, 50mm mest inne och ibland på banan annars 70-300 :D
Josäfin Andersson

2014-03-28 @ 02:25:06
URL: http://foxmetal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0