you're lying to yourself and yet still you act surprised, cause you're scared and can't come to terms with what you are.

 
Vettiga saker jag gjort idag: åkt in på ett möte med lookalTV, varit i stallet, redigerat lite klipp. Sedan har jag däremot sett på the avengers samt x-men first class och ätit mer än en halv burk med glass och funderar nu på vilken film jag ska se nu. Eftersom att det blåser storm och jag fortfarande har ont i ryggen sen igår så var jag inte sugen på att rida. Blåst + pigg häst = myckt hopp och bock. Blev till att jag longerade istället. Som jag skrivit snart hundra gånger är ju det inget som funkar jätte bra men det har ändå gått hyffsat de senaste gångerna. Förut så reste han sig mycket och höll på, det har han som tur var slutat med. Idag däremot var han riktigt jobbig och lyssnade inte på mig för fem öre. Blir så irriterad när han bara skiter i mig, jag vill liksom inte behöva stå en meter ifrån och vifta med ett spö för att han ens ska vända ett öra mot mig. Dessutom stannade han och backade och vände och höll på så in i satan. Dessutom blir han liksom arg på mig när jag rättar till honom, vilket alltså är att gå fram och visa extra tydligt att jag vill att han ska gå åt ett visst håll när han vänt sig. Jag vill liksom inte behöva stå och vifta med spöt som en galning och brukar alltid ta hänsyn till att han tycker att det är tråkigt men idag blev jag så irriterad eftersom att han inte visade den minsta hänsyn tillbaka. Jag kräver inga stora signaler och jag kräver inte att han ska göra mer än reagera ens. Idag fick det därför faktiskt bli en mycket striktare strategi och varje gång han stannade och vände varv och blev arg fick han galoppera några varv extra i det varvet. Det fick upprepas flera gånger tills han kunde gå bra på volten utan att stanna och hålla på. Direkt när det gick bra i alla gångarter klappade jag på honom och vi gick in. Blir mest irriterad på att jag ska behöva göra såhär, inte direkt så att jag vill jaga honom för att han ska lyssna men jag tror kanske att det behövdes också. Jag tar alltid den snälla vägen och orkar aldrig bråka. Brukar alltid tänka att han kan ha en dålig dag men det går inte varje gång vi ska longera. Så länge han lyssnar så brukar jag låte det gå men idag var det verkligen jobbigt när han höll på och bråkade. I början gjorde jag verkligen inget mer jobbig än att be honom att trava och han blev så galet arg på mig. Kanske var på tiden att jag blev lite arg tillbaka. Hur som så hoppas jag att han fattade att han inte kan hålla på hur som hela tiden utan att jag också kan få bli arg ibland (och mer arg menar jag inte att jag slår han med spöt såklart, slår det i marken bredvid/bakom). Får jobbar mer på kommunikationen från marken så att vi har klarare och bättre signaler. Och nu har jag skivit längsta inlägget om ett sketet longeringspass på 25 minuter. Trevligt haha.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jobbigt när hästen inte lyssnar verkligen!! <3

2014-05-28 @ 22:01:13
URL: http://overklighet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0