Josäfin, vad tycker du om ... [p1]

Vad tycker du om ridsporten i allmänhet?
Haha där finns inga grå-zooner. Antingen bryr jag mig inte ett skvatt eller så är jag längst fram på stridslinjen. Mestadels orkar jag inte bry mig men ibland måste jag bara säga ifrån, gärna när jag läser dumma inlägg eller kommentarer om att bett är ofarligt, att folk överreagerar när de säger att många hästar behandlas dåligt under tävlingsförhållanden eller vid citat som "proffsen vet vad de gör". Har inte heller problem med att slänga ut bortskämda snorungar (ursäkta min franska) som går in på framhoppningen när den är stängd och höjer upp hindena till 1 meter för sina små b-ponnysar att hoppa på volt när de ska tävla 80. Kan ha hänt. Men för det mesta tycker jag att den är härlig, mest eftersom att vi har hästar som gemensam nämnare.
 
Vad tycker du om skolmaten? 
Berodde helt på vilken mat det var. Men jag hade mest problem med att mattanterna ljög, jag menar du skriver inte hamburgare eller nått gott på schemat och sen serverar pyttipanna (host, spyttipanna)??? U JUST DON'T DO THAT??!! onda jävlar.
 
Vad tycker du om hästpratare?
Svinballt. Ni flesta vet nog att jag är sugen på att ta ut en till Amigo själv? Blir nog så ifall han blir galen i vinter igen.
 
Vad tycker du om att vissa klipper svansen kort på hästarna? 
väldigt osnyggt och väldigt opraktiskt för hästen, pls don't.
 
Josäfin, vad tycker dom om SD??
Har redan skrivit flera inlägg samt vloggar om detta. Väljer att bara säga att jag har otroligt svårt (både för och att förstå) hur folk inte kan se alla som människor oavsätt kön, hudfärg, religion eller sexuella läggning. Vidrigt. (och nej alla i sd kanske inte har detta problem men de flesta gör, särskilt högt uppe i partiet så lika medbrottsligt att lägga sin röst där)
 
Vad tycker du om Awkward och Faking it?
Båda är awsome serier som alla borde se!! Går typ inte att ogilla. Även fast jag dampade lagom på faking it slutet på säsong 1, men det blev förlåtet när de sedan gick ut med den första framstående intersex-karaktären ever, u go faking it!
 
bild från i sommar med massor av mina favoriter,
 

Kommentarer
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

sv; ja men gööör det! Idag tränade jag typ "agility" med honom, hahaha alltså jag typ sprang med honom och sen sprang på sidan av hindret medans han hoppade/gick/snubblade över ;)

2014-10-02 @ 19:50:05
URL: http://neapocalypse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0