Josäfin, vad tycker du om... [p2]

Vad tycker du om livet efter studenten? 
Jag trivs faktiskt super även utan skolan. Saknar några av lärarna och att träffa mina polare från klassen men utöver det saknar jag inte skolan alls! Jag jobbar då och då och är som ledig annars. Som sommarlov fast på hösten! 
 
Vad tycker du om ponnyakuten?
Mestadels massor av felhantering av hästar och barn?? Vill mest skrika när jag ser det och fick sluta. Jag menar, hur kan man inte lära ut att om man har en häst som drar på marken att man ska tvärvända sigsjälv åt andra hållet för att det ger en mer styrka att dra emot?? Hur kan man inte säga till barnet som har en för pigg häst att SITTA NER I SADELN när han ska sakta ner och inte stå upp och luta sig över halsen? Hur kan man sedan när man ska lära detta barn sedan att sitta ner longera honom på ponnyn som springer för fort tills han ramlar av?? Sen kommer Tobbe och skriker och frihetsdressyr som ska förespråkas och vara så bra - men han tar sedan in tränare som ber barnen piska/sparka/slita i hästarna?? DUBBELMORAL ELLER VAD BLIR SÅ FRUSTRERAD. Bra idé men praktiken sket sig rätt ordentligt. 
 
Folk som kommenterar "fin blogg, kolla gärna in min"?
Inget särskilt, fattar dock inte varför man lika gärna då kan klicka iväg en trevligare kommentar om själva inlägget?
 
Min blogg ?
http://tiildew.webblogg.se/ - följer den inte men varje gång jag tittar in finns massor av fina bilder och svingulliga fölbilder!
 
"Ditt" stall ?
Står ju hos min gamla klasskompis och det är verkligen super! Jag har vänner att rida ut med och alla i stallet är kunniga och bryr sig om hästarna, det finns ridbana och massor av mysiga uterittsvägar!
 
Nya uppdateringen iOS 8 till iPhone ?
Har inte uppdaterat, är inte mycket för sånt haha. 
 
iPhone i övrigt?
Bästa telefonen jag haft! Även fast batteritiden på min femma suger röv och dör på 50% såfort det blir lite kallt :))
 
Ditt gymnasieår? 
SÅÅ bra! Har nog min underbara klass att tacka för det. Aldrig en tråkig dag, även de dagarna man hade feber, var förkyld, dödstrött eller annat så lyckades dem få en på bra humör! Eller så ville man döda dem alla och undrade hur man blev vän med dessa människor men så skare fan vara! 
 
Linjen estet?
Hade aldrig valt en annan och det var klart redan från början. Inga språk, bara matte 1 och massor av kreativitet. Inte för att jag lärde mig särskilt mycket (var ju självlärd i photoshop och två filmprogram sedan innan) men jag hade lätt för uppgifterna och det var roligt. Hade aldrig pallat gå ex. sam, som högstadiet tre extra år. Hade flera i sam/media klassen som skulle välja sam men sedan valde sam media eftersom att det måste ha något roligt!
 

Kommentarer
Postat av: Isabelle Johansson

fin häst du har!

Svar: åh tack :DD
Josäfin Andersson

2014-10-03 @ 09:22:17
URL: http://isabellejohansson.se
Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Kul att läsa :)

Svar: TACK :D
Josäfin Andersson

2014-10-03 @ 10:07:57
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: Josefine - Ljusdalsryttare

Estetik och Media är helt klart det bästa valet jag gjort!

Svar: ja verkligen!! SÅ VÄRT
Josäfin Andersson

2014-10-04 @ 17:09:13
URL: http://ljusdalsryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0