get to know amigo

Vad heter din häst? Amigo. Döpte han själv faktiskt. Tänk alla coola namn han kunde fått men näpp haha.

Har du en ponny eller häst? Ponny

Hur länge har du ridit på/haft hästen? Hösten 2006 köpte vi denna hemska & tjocka men ack så goa ponny!

Är det din häst eller ä du medryttare? Min egen.

Hur gammal är hästen? 13 år är han nu! 

Om din häst var en människa, skulle h*n varit din bästa vän då? Hahaha skulle vi säkert om mitt jobb inte var att få honom smal så han inte dör i diabetes (som nu alltså hehe).

Har din häst allt du önskar dig hos en häst? När jag var lite så ja! (alltså när han köptes). Nu skulle jag vilja ha en större häst (med tanke på hur lång jag är) och en mer lekfull och nyfiken häst eftersom att jag tycker att sånt är kul.

Har du ramlat av hästen nån gång? Om jag har, blir kastad i diket en gång i månaden känns det som. Haha.

Hur ofta rider du på hästen per vecka? 5 dagar försöker jag väl rida, sen rider mamma oftast minst en gång i veckan. 

Har din häst varit ridskolehäst etc? Aldrig varit och kommer aldrig att bli! 

Vad är det du och din häst har gjort tillsammans som du aldrig kommer att glömma? Har ju haft han i snart 10 år så massa skit har vi ju hunnit med! Vår första clearound och när vi galopperade ute utan träns är nog två jag aldrig kommer glömma!

Brukar du göra olika frisyrer på hästen? Hans man är för lång och jag fick aldrig lära mig fläta haha.

Vilka tillbehör har din häst mest av? Shabrak eller repgrimmor hahahah

Har din häst något speciellt tillbehör? Skor hahhah

Står din häst i spilta eller box? Box!

Vad är det för ras? Gud kanske vet 

Hur stor är din häst? (Mankhöjd) 145cm om jag kommer ihåg rätt

Vilken färg tycker du h*n passar bäst i? ROOOOSA såklart

Vad skulle du vilja döpa din häst till om den hade motsatta könet? Amiga. Okej nej fy fan haha

Hur många dagar är det kvar innan eran 1 års dag? Du den var long gone den hahah

Vad betyder h*n för dig? Att jag måste stressa för att hinna till stallet mellan jobbet och festen haha (nej skämt åsido, frihet skulle jag nog säga!)

beskriv din häst med 3 ord: Hungrig, tänkande & fläckig.

Vad tycker du din häst är bäst på? Kasta mig i diken. No joke. 

 

-`' lista snodd från denna blogg '´-


Kommentarer
Postat av: Louise

Roligt att läsa och jättefina bilder!

Svar: TACK :D
Josäfin

2015-04-23 @ 19:02:57
URL: http://louiseamanda.se
Postat av: Alva Söderlund

Sån sjukt fin bild! Härlig haha :)

Svar: Tackar :D
Josäfin

2015-04-23 @ 23:34:41
URL: http://alvapalvaz.blogg.se/
Postat av: Anonym

varför ska han aldrig få bli ridskolehäst?

2015-04-25 @ 08:14:57
Postat av: sabina

Intressant läsning så snodde listan och skrev om min pollen lite.

Svar: Tack! Ska kolla in din lista :D
Josäfin

2015-04-27 @ 20:48:21
URL: http://sabinamannerhagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0