"Hur ändrade du färgen på gilla-knappen?"

 
Några av er reagerade på min färg som jag har på gilla knappen, det är ju samma rosa/lila färg som jag har på resten av bloggen. Helt enkelt så tar du koden här nedan i rutan och klistar in längst ned i stilmallen. Sedan är det bara att börja pyssla! För dig som inte kodar särskilt är det på andra raden i koden du ska klistra in dig egen färgkod. Alltså byta ut #dfc6e6 mot vilken färg som helst! Hur enkelt och smidigt som helst egentligen och mycket snyggare om man inte vill ha de skrikigare färgerna som knappen redan finns i. Visst kunde jag haft den rosa men tycker det här passar in bättre. Så varsågoda! cred för koden går dock hit
 

 


Kommentarer
Postat av: Ellen Gräntz

Wait, jag tror bara jag har en sån här knapp om man läser min blogg från mobilen. Hm... Sjukt bra grej dock.

Svar: Man får lägga in koden själv om det ska synas på internet också (:
Josäfin

2015-04-03 @ 19:59:02
URL: http://ellengrantz.blogg.se/
Postat av: Joanna

Coolt o.o Jag har en fråga om kodning. Vart kodar man in headern? Jag har förstår att man ska använda "egen stillmall" men jag fattar inte var man ska klistra in koden från headern i stilmallen. Hjälp :( Kan du förklara vart man ska klistra in koden :(

Svar: designadinblogg.se har jätte bra kod-beskrivningar! Sök där så hittar du något en bra beskrivning :D
Josäfin

2015-04-04 @ 17:21:55
URL: http://islandshasten.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0