NOG OM IKEA MORDEN

Okej nu räcker det. För försöka hålla mig kortfattad men jäklar vad trött jag blir. "Invandringen har gått för långt" eller "om regeringen tagit tag i invandringen för flera år sen hade dessa människor fortfarande levt". Okej, så två människor miste livet under ett knivdrama på IKEA här om dagen. Jättehemsk och tragisk händelse, men nu har jag hört nog. Inte på att höra om att det är tragiskt såklart, men på alla dessa smygrasistiska (eller helt genomrasistiska) kommentarer, statusar och skit! Det är ett jättehemskt våldsbrott och jag hoppas att mördaren får den psykiska hjälp den behöver eller åker in i många år (helst båda). En människa gjorde denna hemska handling, men tydligen är halva jäkla Svergie helt blinda för det här. Det enda de ser är hudfärg och ursprung och det gör mig så förbannad! "Vi måste sluta släppa in människor hit, ni ser ju vad som händer!" - Ja eller så tja, jag vet inte KANSKE FOLK KAN SLUTA MÖRDA VARANDRA?! SKA DET VARA SÅ SVÅRT? Sluta skylla alla dagens jävla brott på invandrare era rasistiska jävlar! "Jag är inte rasist, jag är realist" - Nej du är opåläst, outbildad (eller utbildad men ignorant och dum, ursäkta min franska) och hur mycket du än skriver att du sörjer med familjen så utnyttjar du deras sorg till att sprida rasistisk propaganda. För en galen man som nu denna gång hade ett annat ursprung än dig mördade någon oprovocerat på IKEA = "Skicka ut alla med samma ursprung som mördaren!! De bara kommer hit och förstör vårt fina land!! Jag är inte rasist jag vill bara inte ha dem här!!". En annan man (som bakgrund inte nämns på såklart, för han är svensk) våldtar flera tjejer = "MEN ALLTSÅ ALLA MÄN VÅLDTAR INTE WOW DRA INTE ALLA ÖVER EN KANT BLIR FAN LEDSEN :'(". Fattar ni hur vidrigt det här beteendet är? Reagerar du inte med att vilja få ut alla män ur Sverige också i andra händelsen så är du rasist, inse. Blir så jävla tött på alla som delar fucking troll-artiklar om att svenska flaggan ska förbjudas och alla dessa statusar med "invandrarna tar över hela vårt sverje, ut med dom!!" där dom inte ens kan stava till Sverige!! Gå tillbaka till skolan för jag fattar inte hur ni kan älska Svergie så mycket när vårt system uppenbarligen svikit er. 
 
Ursäkta mitt inlägg men tillslut så pallar jag inte ens längre, jag pallade knappt ifrån att kommentera om SD rasistiska kampanj på tunnelbanan. För allvaligt, när blev rasism yttrandefrihet men kommentarer emot rasismen hatisk vänster-extremist? SD får sätta upp reklamen, ja. Men vi får också hata den, protestera mot den och vägra åka med transportmedel som bär den. Det är yttrandefrihet, du borde googla det. Får jag också bara flika in det komiska att folk nu jämför Nazismen med ISIS? DE JÄMFÖR EN FOLKOMVALD GRUPP SOM woops SKAPADE EN MASSAKER MED EN TERRORGRUPP?! Hur blinda är ni? På rikigt?! Isis och nazismen är jättehemskt, men det är två olika saker. Nej nu tror jag att det mesta är med. Blev tvungen att skriva av min frustration någonstans. Jag fattar inte vart dessa människor finns och är så glad att jag inte hänger med dem. För ja, att säga att Islam just nu tar över och tvingar svenskar ändra på sina traditioner är rasism - för det här är inget som jag eller någon av mina vänner någonsin känt av eller sett i samhället. För ärligt, har ni någonsin känt att ni måste sluta med era traditioner pga någon annans religion? Och nej, jag läste det på fria tider är inte en källa. Sådär, nu har jag ragat klart. Kan alla sluta tänka med röven, mörda varandra och vara fördomsfulla jävlar nu? Puss på er alla och tankarna med de två som mista sina liv till en galning med kniv.
 

Kommentarer
Postat av: paulina

blir också tokig på dessa ikea-debatter! håller med dig!

Svar: tack! Får seriös panik!
Josäfin

2015-08-13 @ 22:20:52
URL: http://paulinablad.vimedbarn.se
Postat av: Boel

Har absolut inget att tillägga mer än att du är freakin' QUEEN!
Du satte ord på min känsla, har varit så frustrerad men inte kunnat sätta ord på den, men nu gjorde du det. TACK!

Svar: åh tack ! xx
Josäfin

2015-08-16 @ 08:28:50
URL: http://Musicwithboelish.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0