"stop hiding and have some pride. because life is short."

stockholm pride-parad 2015.
 
Åh hej, jodå men jag lever. Lever livet alltså haha, shit vilken underbar helg. Började lördagen med att dricka drinkar och äta kakor samt måla naglarna hemma hos mig innan vi rullade in mot stockholm. Kom fram en aningen sent och hoppade in i paraden. Dansade runt och bara mådde! Åh vilken känsla! Träffade på Sebastian som tagit med sig solen från gotland (för shit vilket underbart väder!) innan vi drog iväg för att köpa med lite mat. Så med varsin wrapp och en brownie-längd satte vi oss i Humlegården och picknickade! Amanda anslöt sig och vi levde sommar drömmen i solen. Efter det vandrade vi till söder för att hitta något mysigt vinställe vid vattnet och hamnade på en jättemysig båt där vi drack rosé tills solen nästan var nere. Fredrik mötte upp oss och vi drog en spontan utgång på det! Thea & Martin begav sig hem och vi andra begav oss ut. Efter ett uteställe som spelade typ the sims musik så hamnade vi tillslut i en källar-klubb på söder (utan fredrik tyvärr </3). Där spelades det galet bra musik och vi tjejer hade det super-roligt även om vi höll på av dö av skratt över att killarna där aldrig verkat sett tjejer förut. Herregud, dom var överallt! Vid tillfällen var vi omringade och fick fly haha! Iallafall så rullade vi hem till Fredrik där mitt i natten och sov några timmar innan vi tågade hemmåt.
 
Riktig jäkla mysdag rakt igenom. Sån känsla och atmosfär i hela stockholm och man ville bara att dagen skulle fortsätta förevigt. Mådde så bra och kände mig hemma hela dagen. Med finaste vännerna och finaste oraken för att fira. För allvarligt, folk som inte tycker att pride är något av det viktigaste vi kan fira är välkomna att krypa tillbaka under stenen de kom ifrån. Kärlek är kärlek och är inget någon någonsin ska behöva skämmas för, diskrimineras för eller få skit för - oavsätt om du älskar någon av det motsatta könet, samma kön, om du inte älskar någon alls eller för vilken annan anledning som helst du älskar någon för. Människor som inte kan se det fina i all kärlek är människor jag aldrig skulle vilja ha i mitt liv. Känner mig så hedrad och glad att få vara en del av den här stora kärleksbomben. Alla borde vara med och fira; gay som straight, asexuel som pansexuell, bi som trans och alla andra där i mitten. Kärlek till er alla, var stolta för vilka ni är - ni är awsome. 

Kommentarer
Postat av: agnes johansson

Åhhhhhhhhh ville också dit dööööör

2015-08-03 @ 18:29:56
URL: http://agnesevamaria.blogg.se
Postat av: Amanda

Jag vill också, det verkar ju helt underbart :')

Svar: MAGISKT!
Josäfin

2015-08-04 @ 08:42:58
URL: http://teamluffarligan.blogg.se
Postat av: Fanny

Hade också velat vara dääär

2015-08-04 @ 11:58:14
URL: http://stoponnysarna.blogg.se
Postat av: Anonym

Nu har man chansen att vinna en gratis fotografering av mig! Gå in på min fotoblogg http://misselizabeth.blogg.se för att tävla!

2015-08-05 @ 19:47:02
Postat av: Joanna

Hej Josefin :D Kan jag få låna en av dessa bilder att skriva om i mitt skolprojekt? :D Skriver såklart att det är från din blogg och att du har tagit bilden isf! :)

Svar: Självklart! :D
Josäfin

2016-01-30 @ 14:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0