årets sista lista 2015-edition

 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag vann en telefon-jävel när vi var på konsert, hur sjukt är inte det?? Jag som aldrig vinner något får en ny Samsung galaxy 6 Edge i handen. Sjukt är ordet. Annars gick jag med i PRIDE paraden, fick tillbaka massa tusen på skatten, gick på Summerburst (med en bloggläsare jag aldrig träffat i gänget haha!) och drog till Amsterdam och blev erbjudna att köpa kokain mitt på gatan!

 

Höll du några av dina nyårslöften?
"ingen mera bullshit" - Och ja, det tycker jag att jag hållt granska bra. Inget mera umgås med människor som jag inte vill vara vän med, inget mer be om ursäkt för vem jag är och bara vara straight up ärlig med vad jag tycker. Har förlorat några personer som fanns i mitt liv som bara sög energi och det tycker jag bara är skönt. Jag har massor av underbara vänner som jag hellre lägger min energi på. Detta blir även mitt nyårslöfte detta år!

 

Hur firade du in det nya året?
Om man ser det från min snapchats sida så var det enda jag postade "klev på glas gott nytt år" samt en bild på en blodpöl haha! Kommer aldrig sluta tycka det är roligt, trodde jag hade postat jättemycket och sen dagen efter var de bara den bilden som låg där. Firade med massor av mina favoriter och hade en pangkväll som slutade lite i kaos och tja blod. Men minnet av Filip och Simon som ska trösta mig innan jag upptäcker att jag klivit på glas och står i en pöl av blod är guld. Simons min när han såg allt blod var juförsig också guld haha.

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, vi överlevde ytterligare ett år utan att någon av mina vänner behöver mjölkpumpa varje gång vi drar ut på krogen haha! 

 

Vilka länder besökte du?
Holland, England, USA, Spanien. vIll räkna med alla mellanlandningar men ska inte haha

 

Är det något du saknar år 2015 som du vill ha år 2016?
Mindre drama, mindre ångest och mera brännvin. Okej skämt åsido, men mer hemmafester, härliga sommarkvällar och bra väder året om. Inge mera storm nu tack, det har fan blåst hela året. Vill även ha fler vardagslyx kvällar med roliga aktiviteter med vänner. Behöver inte vara något stort, kanske bara pizza, tv och skitsnack. Vår "goals" tallrik måste prickas av mera nästa år!!

 

Vad är det bästa som hänt dig år 2015?
Att Anti hämtade oss efter Alesso. Hahhaha nej men på riktigt, vet inte vad jag ska skriva och antar att när Anti skrev att han skulle hämta oss när vi alla hade skavsår så vi skulle dö, var helt svintrötta, hungriga och stod ute i pissregn så var det världens bästa grej. Kanske också att jag mer och mer med tiden verkligen ser vilka underbara och sunda människor jag har runt mig. Tror inte alla kan säga att de har minst ca 30 vänner som kommer spela kubb med dig i hawaii-utstyrsel medan ett lag skriker "pojkar är skräp" och ett annat som skriker "män i grupp" hahaha ♥

 
 

Största misstaget?
Gör sällan misstag (oj vad det lät) eller saker jag ångrar. Brukar sällan få ångest för dumma saker jag gjort om jag inte betett mig illa mot någon (alltså bettet mig illa utan anledning / vilje dårå). Oftast brukar de leda till en rolig historia som man skäms lite för men ändå kan skratta åt och bjuda på sig själv. Får väl säga alla de gånger jag druckit för mycket på för kort tid och behövt kasta in handuken för tidigt - då har jag ju missat massa kul!! (och antagligen skämt ut mig-själv på köpet haha).

 

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Fick ett återfall av min älskade yrsel-skada i början av året när jag stressade ihjäl mig när jobb och nyårsfest skulle balanseras (haha balanseras, och så fuckade min balans hahahahahah ok i see myself out). Men jag fick iallafall inte mjältbrad som Elin. Okej hon fick inte mjältbrand på riktigt, men jobbet fick ett kuvert med vitt pulver så hon blev duschad med en brandslang i underkläderna utanför jobbet och fick äta medicin tills hon var icke-mjöltbrands-förklarad hahahah! Sjukaste iår typ.

 

Bästa köpet?
Mina nya objektiv! Äntligen något materiellt jag kan skriva på denna punkt, tror jag skrivit mat flera år i rad för att jag så sällan köper stora grejer. Inget fel på mat dock, den ligger nog fortfarande tvåa på listan. Mat, resturangbesök och snacks. Flygbiljetter och festivalbiljetter har också varit en hitt!

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Resor tror jag, vilket jag är helt okej med! Har varit iväg en del och jag ångrar inget! Har som regel att jag bara får sno pengar från mitt sparkonto om jag ska resa eller om det verkligen krisar. Sjukt bra deal. Sparar alla pengar till resor alltså haha! 

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alltså pride-dagen! Hur sjukt galet härlig dag var inte det?? Att helt spontant åka in slutade med att vi hoppade runt och skrek i paraden, fikade med lunch och kakor i en park, mötte upp vänner för att ta några öl på en båt i solnedgången och sedan gick vi ut och tog morgontåget hem! Vilken guld-dag, så värt alla skavsår och blåsor dagen efter. 

 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2015? 

Alltså Hotline Bling!! Jävla skitlåt och jäkla skit-vines hahaha! Även Shut Up And Dance som jag hade med i min sommar-film. Gillar den inte ens och Elin tvingade mig använda den haha. 

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Har varit ett år som dippat väldigt mycket egentligen fastän jag ser det som ett väldigt bra år överlag. Har haft lite vän-problem som gett mig otrolig ångest för att göra saker ibland men förhoppningsvis är det över nu. Överlag har det varit ett väldigt bra år och jag har varit glad. Har varit iväg på mycket, inte tack att nej till att göra saker fastän jag jobbat och varit riktigt pepp på att umgås med folk. På hästfronten har det också dippat väldigt mycket från underbara hopp-pass till en fång-smäll och diabetes diagnos. 

 

Vad önskar du att du gjort mer?
Jag vet inte, festat? Rest? Har gjort så mycket det här året så vet inte riktigt. Kanske sagt ifrån mer när jag blivit trött och irriterad. 

 

 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Skippat gymmet för att ligga i sängen och äta pasta till klockan tolv de dagar jag varit ledig. Pasta och morgonmys i all ära men vafan ta dig samman Josäfin och avvara en ledig dag. Annars önskar jag att jag haft lite mindre ångest, otroligt tröttsamt att oroa ihjäl sig över att hitta på saker när man egentligen är svinpepp!

 

Hur tillbringade du julen?
Med min familj! Är tradition att luncha hos mormor, se kalle anka, öppna presenter och avsluta med hummer hos oss!

 

Blev du kär i år?
lol Nej. Eller jo, i ett gäng nya TV-serier kanske.

 

Favoritprogram på tv?
Alltså Orphan Black, Sense8, How to get away with murder, Please Like Me och The 100 har ju varit on point i år! Till och med Teen Wolf hade en bra säsong, längtar nästan lite till nästa del. Måste jag välja en så vet jag ärligt inte om det blir Orphan Black eller How To Get Away With Murder, men tror på den förstnämnde. Fan, blir aldrig besviken på den!! (som Shameless gjorde mig besviken alltså, grinar fortfarande).

 

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hatar gör jag inte, däremot har 2015 gett mig en annan syn på personer eller så har helt enkelt jag eller dem förändrats. Sånt händer och vänner glider isär, vissa tycker jag att det är jätetråkigt att tappat kontakten med efter nått bråk och vissa är det skönt att inte ha i sitt liv längre. Men såklart är alla hejdån tråkiga på sitt sätt. Så är det väl med allt antar jag, men iår är det absolut ingen jag hatar. Hatar väldigt sällan även fast jag säger det ofta haha.

 

Bästa boken du läste i år?
Har läst dåligt iår, har jag ens läst något?? Tror jag läste Läckbergs Änglamakerskan men det skulle mycket väl kunna varit förra året haha!

 

Bästa musikaliska upptäckten?
Alltså Silvana Imam, Halsey & JOY!! Lyssnat sönder på dessa tre grymma tjejer. 

 

Något du önskade dig och fick?
Massor av fina drink-glas och en rida-ut-grimma till! Även en dö-snygg frukostbricka - ska visst bli en sån människa nu haha.

 

 

Något du önskade dig men inte fick?
Alltså egentligen inte, önskade mig ju mig inget direkt. La en lista med saker jag gillar och skulle uppskatta att få typ, hatar att få pengar liksom haha!

 

Årets bästa film?
Alltså Jurassic World, Avangers: Age Of Ultron & SPY. I den ordningen. It Follows var också en oväntat bra film! Kollar igenom bio-arkivet, är så dåligt på att kolla på film hemma egentligen. Såklart har vi också pitch perfet, inside out och sista hungergames filmen! 

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Var bakis. Urgh, mindre nice. Var ute och firade med mitt gäng dagens innan och en kille ute bjöd mig på absint-shot efter övertalande av Thea. Svin båda två kände jag dagen efter haha, fast Sara var största svinet som postade en så ful bild på mig att jag behövde blocka den ;) Firade iallafall med att äta kebab-pizza till frukost medan jag öppnade paket, hoppas det blir en ny tradition!

 

De bästa nya människorna du träffade?
Gud, har faktiskt inte träffat så många nya människor iår?? Får väl bli Filips fotbolls-kompisar. Vi blev väldigt nära när Elin gifte sig med en av dem sådär mitt i natten och bråkade om vem som skulle vara best man. Jag var nykter och tog hand om alla. Eller ah, okej jag puchade detta bröllop mest haha! Vi får även inte glömma att Robin denna kväll även kissade på vår ärke-fiendes bil. How to make friends, a guide by Josäfin Andersson. 

 

Hur skulle du beskriva din stil år 2013?
Kjol > Shorts. Äger inte ens ett par shorts längre. Även massor av croptops och massor av andra kläder 2013 Josäfin inte skulle vågat ha påsig. Det går framåt!

 

Vad fick dig att må bra?
Mina vänner såklart, de kan vända även de värsta dagar (som bakis-dagar och allmänt hatar livet dagar) till de bästa dagar och även kvällar när allt skiter sig så är jag alltid så lycklig att jag har dem! Menar vi satt i missär en kväll med minusgrader och en däckad kompis ute i flera timmar och det är inte en kväll jag minns var jobbig ens haha! Skulle inte vara samma positiva person jag är idag utan dem, ur da bomb guys!

 

Favorit månad?
Juni iår igen kanske, massor av festivaler och en resa till spanien! Vill kanske säga november för att jag reste mycket den månaden men fuck no för november är bra jäkla äckligt alltså haha! Så får bli Juni igen. Bråvalla, Summerburst och en midsommar vecka i spanien med mina girls. Och Antonio dårå såklart haha.

 


Kommentarer
Postat av: Linnea

Så himla kul att läsa! Hoppas du har haft ett bra år och att 2016 för med sig lycka! KRAM :)

Svar: TACK!! Detsamma :D
Josäfin

2015-12-31 @ 22:43:55
URL: http://neeiis.blogg.se
Postat av: Alma-Lena

Vad fint att du haft ett övervägande glatt 2015, hoppas 2016 blir mist lika bra för dig!

Svar: Tack :D Detsamma!
Josäfin

2016-01-01 @ 07:27:42
URL: http://barockbloggen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0