rider jag alltid bettlöst?

 sista gången jag red med bett, vintern 2012.
 
Malin: Rider du alltid Amigo bettlös? Om inte vad använder du för bett? Vilka bett har du testat och vilka rekommenderar du? :)
 
Jag rider alltid utan bett, ja! Tror sist jag red med bett var 2012 en enstaka dag, bilderna ovan är från det passet. Hade så gott som slutat 2010 men red blandat med grimma, träns och halsring och slutade helt 2011 tror jag, men undantag för en startfälttävlan. Annars har vi skippat bettet (och mestadels allt huvudlag) och båda blivit mycket gladare tillsammans. Jag rider med halsring på banan, ibland utanför beroende på Amigos humör och med repgrimma i skogen. Perfekt fördelning, repgrimman är alltså "uppbettslingen" haha. Använde hackamore när jag red ut förut men bytte till repgrimma helt då Amigo svarade bättre på det. När jag red med bett red jag med ett tredelat bett, vet inte riktigt vad jag ska rekomendera då alla hästar är olika och jag föredrar utan tyvärr! Eller ah, jag rekomenderar väl bettlöst då hehe ;) Iallafall helt klart värt att prova! 

Kommentarer
Postat av: a n n i k a

Så fina bilder :D

Svar: tack :D
Josäfin

2015-12-13 @ 19:44:03
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0