förbundet kommer köra sporten i graven om inget händer snart

 
Linn Ztreliin skrev DETTA inlägg, och jag håller så med i vad hon säger. Ridsporten går bara utför och jag tycker att det är jättetråkigt. Blir så irriterad på kommentarerna som skriver "men om du tycker 100 kronor är mycket så borde du inte tävla" eller "allt blir ju dyrare". Jag vet att för de flesta så är en hundring inte så mycket och jag tror inte hela Linns ekonomiska sits faller för den hundringen - utan det är principen hon pratar om. Att vi inte har något att säga till om och att de bara lägger in regler och extra kostnader för att mjölka sporten på pengar. Jag har aldrig hört någon som hyllat åldersindelningen till exempel som de helt plötsligt ba "åh vilken bra idé! Då kan vi ta extra betalt för högre åldersklasser!" typ. Självklart vet vi alla hur dyrt det är mer häst och att vill man satsa och har pengar är ju 100 kronor ingenting. Men jag däremot som skulle tycka att det vore kul att komma ut och hoppa någon clear round? De som bara vill göra något roligt med sin ponny eller häst och inte han lösa ut livstids licensen för sin häst? Att betala 300 för hästens licens och 200 för sin egen plus startavgifter är inte värt. För mig skulle det bara vara värt om man ville satsa och tävla i högre klasser, vilket gör att sporten förlorar så många som bara gör det för att ha roligt. Tycker att det är jättetråkigt för jämfört med andra sporter är det enorma summor. Som att ett fotbollslag först skulle betala medlemsavgiften och sedan läggs det på en avgift för att få vara med på matcher och ännu en som man betalar på plats när man kommer till varje match. Precis som Linn skriver så önskar föräldrar att barnen ska börja med en annan sport för att det är alldeles för dyrt. Så nej, det handlar inte om den där hundringen specifikt, det handlar om att ridsportsförbundet borde tänka mer på vad som gynnar sporten och som får fler att vilja utöva den, inte skrämma bort folk pågrund av att det ses som en rikemans-sport. Dags för en förändring snart hoppas jag, för sportens skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0