vart fan är ni nu?

 
Även om jag var på andra sidan jorden så är det klart att jag hört om det hemska som hände i trollhättan. Hur en vidrig människa sätter på sig en mask och går in på en skola för att mörda människor. Helt overkligt. Det händer i USA hela tiden, men där har de också ingen kontroll på vapen tänker man. Det kommer inte hända här. Det är mycket hemskt som händer i Sverige just nu och jag mår dåligt. Två personer mördades på ett IKEA, en ung tjej kidnappades och mördades, flera asylboenden har brunnit ner i rena terroristiska handlingar och nu det här - bara några få av de hemska saker som sker just nu. Jag är ledsen arg och rädd, men just nu börjar jag bli vansinnig. Var är ni alla, som under dessa månader sedan IKEA morden skrikit om att vi måste stoppa invandringen för Sveriges säkerhet? Att de inte vet hur man beter sig, att de är här för att leva på våra skattepengar, är terrorister och att ni inte alls är "rasister" utan bara kritiserar invandringspolitiken (även om ni också delar jättesäkra källor *host* som avpixlat). Var är ni nu när SD delar ut tändare och pekar ut vart närmaste Asylboende ligger? Vart är ni nu och skriker om att de som tänder eld endast eldar upp deras och alla våras skattepengar när flyktingar med flera måste bo på hotell för att det bara är aska kvar av deras boende? Vart är ni nu, alla ni som skrek om hur osäkert det var i Sverige efter IKEA morden nu när en om inte värre handling har skett på våra skolor? Vart fan i helvette är ni?
 
För nej, jag tror inte ni är så måna om Sveriges säkerhet sålänge hotet inte kommer utifrån våra vanliga svensson liv. Nej, ni bryr er inte så mycket om vad som händer med våra skattepengar, sålänge ni vet att den inte går till något "o-svenskt". Ni är bara främlingsfientliga rasister ut i fingertopparna. Det enda jag sett av er under det senaste är att någon skrev att "men vadå, en Darth Vader mask har ju inget med SD att göra..." - SKÄMS. Förresten, en till sak har jag också sett; någon kände för att lägga upp och jämföra hur konstigt det var att mördaren i trollhättan publicerades med namn medan det skulle vara tyst om IKEA mördaren. Själv ser jag ingen likhet i ett planerat attentat där någon tar med sig ett fucking svärd till en skola för att mörda "icke-svenskar" med ett ögonblickens ilska och raseri-utbrott där någon för en sekund är så ursinnig på Sverige och regeringen att han tar en kniv som finns i närheten och dödar två personer som var på fel plats vid fel tillfälle. Sedan måste jag ju också pepeka skillnaden med att ha en mördare som först ska gå igenom en psykologisk undersökning och en mördare som skjutits på plats för att fler inte skulle komma att mista livet. Sedan att dessutom folk kallar honom för en frihetskämpe och hjälte får mig att vilja spy, jag hörde aldrig någon säga något liknande om IKEA mördaren. Alltså finns få likheter, den ena var under arrest för morden och den andra sköts på plats när morden skedde. Så var detta alltså för svårt att förstå för er, ni vuxna människor som delat denna text? För jag är 20 år, har läst estet och inte pluggat vidare och jag har inga problem med att se det här. 
 
En kille i 21 års ålder, vit, ostraffad och gillar att spela datorspel som vilken annan som helst går alltså in på en skola och börjar mörda människor med kniv. Han har engagerat sig i en kampanj om folkomröstning mot flyktingmottagningar samt delat filmer som glorifierar natzitysklad och folk frågar vad hans brott har med SD att göra. Människor kallar honom frihetskämpe, men det har tydligen ingenting med SD att göra. Fullkomlingt vidrigt att dessa människor bor på samma jord som jag. Att människor hejar på bränderna av asylboenden, att de skriver att de hoppas nästa inte är tomt. Efter förintelsen och nazisterna gång trodde jag vi sa aldrig igen, men just nu sitter ni här och beter er som att IS, en terror organistation alla arbetar för att stoppa, är de nästa nazistena och inte ni och SD, ett folkvalt parti som lovar bättre för våra äldre men vart budget säger mottsatsen. Ni borde alla fan skämmas, att säga att ni bara kritiserar integrationspolitiken och inte invandrarna är det största skämtet av alla. Jag kritiserar politiken, jag tycker att den är jättedålig och tycker verkligen att den borde skötas bättre. Skillnaden mellan oss? Jag vet inte om den faktiskt är så att dem är rasister och inte jag eller att det bara är så att jag faktiskt kan källkritik. Kanske en liten del av båda. Snälla kolla era källor innan ni börjar dela och sprida hat för jag börjar bli jävligt trött på det här nu. 

Kommentarer
Postat av: Peggy Lindberg

Blir också så otroligt arg över dem som hyllar han som gick in på skolan. Förstår dom inte vad som händer i världen? Och att dom eldar ner asylboenden, helt sjukt.

Svar: Världen har ju blivit galen känns det som ibland!
Josäfin

2015-10-28 @ 21:48:27
URL: http://peggy.horseworld.se
Postat av: Isabella

bra skrivet!

Svar: TACK!
Josäfin

2015-10-28 @ 21:55:41
URL: http://nouw.com/isabellaaxelsson
Postat av: Elin

Så bra skrivet!

Svar: tack!
Josäfin

2015-10-29 @ 06:45:57
URL: http://elinbjorkander.com
Postat av: Tuva Björnwall

Otroligt bra skrivit!

Svar: TACK!
Josäfin

2015-10-29 @ 08:36:25
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se
Postat av: Linn

Åh så bra skrivet! Är det okej om jag lägger upp denna text på min blogg också?? (Självklart hänvisar jag till dig!!)

Svar: Självklart :D
Josäfin

2015-10-29 @ 11:11:38
URL: http://lozt.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0