she gave me every reason to believe i'd found the one but my doubts somehow they sold me out

 
Efter gårdagens promenad med Amigo; säljes för 10 kronor eller högsta erbjudande. Nej men allvarligt, ibland undrar jag om han leker hur irriterad kan jag gör Josäfin på kortast tid. Blir helt plötsligt rädd för en människa som går på sin gård (där vi rider varje dag) och totalblockerar. Vanligtvis (läs: alltid) fungerar det att jag går före och sen får han titta på det som är läskigt. Dock så är detta svårt när han är totalt livrädd för något hundra meter bort och hästen tycker att den enda logiska reaktionen är att kasta sig bakåt och fly. Jag släpade hästen över halva ängen (varpå jag fler gånger flög efter honom när han tyckte att det var dags att fly igen) och har så ont i axlarna nu. Var så arg ett tag att jag ville grina, vilket är en lika logisk reaktion som när Amigo försöker fly från grannen han ser varje dag. Efter att ha andats en stund och intalat migsjälv att jag är en vettig människa försökte jag på nya sätt. Han släpade mig efter sig när han ska fly från grannen (som nu för övrigt har gått in) (DET ÄR EN TOM FKN TRÄDGÅRD HAN GÅR I HAGEN BREDVID). Hur som, vi kom tillbaka till stallet efter ett tag. Kanske eventuellt lämnar honom hos veterinären om han är lika odräglig idag, men det får ni veta först när vi kommer hem. Längtar tills han är snäll igen så att Amigo uppdateringen blir roligare. Skämt åsido håll tummarna för oss men troligen så är kotledsinflammationen tillbaka, så längtar efter fler av dessa mysiga promenader haha!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0