töntiga saker bland hästmänniskor och bloggar

 
- Finns det något pinsammare än hästmänniskor som alltid ska överdriva hur stor potential deras häst har? Att den "flyger över 130 hinder utan problem och kommer vara värd flera hundra tusen i framtiden" osv fast hästen är typ 15 och ekipaget tävlat som högst 110 med rivningar? Denna typ kör gärna också med "löshoppad 150 och kan gå upp mot EM med lite träning". Det är väl inget imponerande att säga att hästen skulle kunna gå 130 när den inte gör det? Fine med unghästar men inte ett ekipage som tragglat på en meter i flera år. Har ni mött dessa personer vet ni vad jag snackar om, blir så sjukt trött. Tro mig, de som blir avundsjuka eller imponerade utav det är troligen knattegruppen på ridskolan du står på. Kan vi ta exemplet med en jag känner som sa att hennes ponny var ju medelsvår och att klasserna hon skulle starta idag med mig och Amigo bara var gymnastikträning?? Tja det var en som åkte hem med rosett och det var inte hon, pinsamt att min lilla tjocka nh-ponny slog en ponny som ska gå medelsvår för att den stannade ut sig på 80!!
 
- Bloggare som alltid ska vara "blablablas största blogg!". Tycker överlag att det låter lite skrytigt men är man typ Sveriges största blogg så varför inte. Men dessa småstäder... Typ "någon liten håla utanför enköpings största blogg" - pls no!! Det låter verkligen som att man ska försöka vara någon. Visste att du kanske har en stor blogg, men det låter så dåligt att ha "största blogg" över en stad med typ 10 bloggar med statistik över 25 i veckan. Låt det bara vara snälla, blir galen på sådant! Sen ska ju såklart statistiken vara rätt, hur pinsamt är det inte att ha "Sveriges största hästblogg" när man vet att statistiken inte håller... 
 
- Hästmänniskor som alltid ska skryta om hur högt de hoppar varje träning. Varför skryta om att du väljer att slita ut din bästa väns ben för att slå nytt höjdrekord varje träning?! Det låter ju bara dumt och okunnigt. Visst kan det vara roligt att slå nytt rekord eller säga att man tagit sig till näste nivå - snacka på! Men de som verkligen skryter om att det hoppar högt hur lätt som helst och gärna klämmer in att "allt under en meter är ju markarbete" när de snackar med barnen på ridskolan typ. Dessa personer hänger ofta ihop med personerna i första stycket. Lägger upp en film när de hoppar 120 med sin ponny (vilket ofta ser förjävligt ut) och sen aldrig tar sig vidare ifrån 90/100 klasserna där de legat år och dar. Sååå om du nu flyger över 130 varje träning, varför river ni halva banan när ni tävlar i en meter?? 
 
- Bloggare som alltid ska ge svar på tal. Gärna med "SLUTA MIN TRÄNARE SÄGER SÅHÄR OCH JAG LITAR PÅ DEN" och yada yada yada såfort någon kommenterar att den ex sitter lite snett. Ibland kan det vara bra att svara och klara upp saker, men när det händer varje gång någon kommenterar minsta lilla blir man ju less, särskilt då dessa bloggare ofta ska låta så aggressiva. Exempel säga att den som frågar är dum i huvudet, frågar om den möjligen ridit SM och annars ska hålla käften eller att den ska komma och rida dennes häst vilket enligt denne också kommer se förjävligt ut. Självklart ska dessa inlägg också avslutas med "och förresten så bryr jag mig inte vad du tycker." Aha men vad bra. Inte så att du nyss skrev ett argt inlägg på 2 A4 om hur jag skulle ramla av och dö om jag red din häst alltså. Lovar, du bryr dig inte om att jag skrev att jag visst tror att alla hästar går att rida bettlöst. 

Kommentarer
Postat av: Linda Bergqvist

Haha, älskar dig!! SÅ klockrent

Svar: TAACK haha :DD
Josäfin

2015-09-25 @ 14:15:55
URL: http://nouw.com/lindabergqvist
Postat av: Sandra

Sååååå rätt! Allt stämmer till 110% haha!

Svar: haha tack!! :D
Josäfin

2015-09-25 @ 15:25:04
URL: http://scoccosfideli.horseworld.se
Postat av: Amanda Niclasson

SÅ fina bilder!

Svar: TACK :D
Josäfin

2015-09-25 @ 15:44:58
URL: http://femtiotrekvm.blogg.se/
Postat av: Camilla Danielsson

hahha jag skrev ett inlägg om just det där på facebook om annonser på hästar. Självklart går jag in på TDB om jag är intresserad utav en häst och kollar upp den. När det står att den tävlat 120cm och när man kollar så finns dte inte ens en ända start i den klassen, och ja den kanske har gått en pay and jump på 120cm men skriv de då!

Svar: alltså det blir ju pinsamt! Eller om den hade startat 120 men varit utesluten alla gånger.. haha hade inte varit förvånad!
Josäfin

2015-09-25 @ 18:35:17
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/
Postat av: Tuva Björnwall

hahah så himla sant :')

Svar: TACK :D
Josäfin

2015-09-25 @ 19:00:51
URL: http://fattagaloppen.blogspot.se
Postat av: Malin

Haha, klockrent! Som vanligt ;)

Svar: åh tack!
Josäfin

2015-09-25 @ 19:12:45
URL: http://tildaomalin.blogg.se
Postat av: Fanny

Tack, ännu en gång👏🏼

Svar: haha tack själv :DD
Josäfin

2015-09-25 @ 21:30:22
URL: http://stoponnysarna.blogg.se
Postat av: Elin Nilsson Walldén

Haha åh så sant! Läste om en 2-åring som såldes, den hade tydligen kapacitet för OS innan den ens vart riden på haha....

Svar: Man ba ... ok? Man kan ju skriva den har hopp-kapacitet eventuellt men hur vet de hur den kommer bli i psyket osv?? onödig press på hästen och alla haha
Josäfin

2015-09-29 @ 19:38:37
URL: http://nilssonwallden.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag kan verkligen bara hålla med, dessutom riktigt fina bilder! :)

Svar: haha tack :D
Josäfin

2015-10-01 @ 19:46:06
URL: http://josefinnnilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0