finding a girl who is equally pretty won't be hard; oh, I just had a change of heart

 

1.   Vilken TV-serie var den första du verkligen förälskade dig i?

 Heroes kommer för alltid att vara den första serien som jag fastnade för!! Strax efter kom 10 things I hate about you och vampire diaries hihi. Ahh så lite visste jag då att jag skulle bli värsta serie-pundaren.

 

2.   Vilken TV-serie såg du senast där du såg vartenda avsnitt (säsong)?

 Alltså hela alltihopa på en gång?? Senast när mitt balans-sinne fuckade och jag såg alla desperate housewives säsonger. Igen. 

 

3.   Vilken TV-serie gav du senast upp att titta på? (utan att se klart säsongen)

 Jag gav faktiskt upp på mitt One Tree Hill marathon när Lucas & Payton inte är med längre såå heh. Bäst att sluta när det fortfarande är bra, önskar jag gjort det med typ Vampire Diaries. 

 

4.   Av vilken TV-serie kan du alltid se repriser om och om igen utan att tröttna?

 Buffy the vampire slayer. Har sett den sååå många gånger. Alternativt desperate housewives eller säsong 4 av shameless.

 

5.   Vilken är din favorit då det gäller tecknade/animerade serier?

 Har nog ingen, adventure time kanske?? Är ju alltid kul när den går på TV. Inte för att jag kollar på TV men ni fattar.

 

6.   Vilken serie räknar du som ditt allra största "guilty pleasure"?

 Queer as folks kanske haha. Är inte så guilty med mina favvo-serier så vet inte.

 

7.   Vilken är din alla tiders favorit TV-seriekaraktär?

 Alltsååå Stiles?? Hur kan han inte vara allas favorit för evigt?? Annars Lydia Martin eventuellt Castiel eller Micky Milkovich. Senaste: Alec & Izzy Lightwood

 

8.   Vilken TV-seriekaraktär påminner mest om dig?

 Oj, svår fråga. Magnus från Shadowhunters kanske?? Alltid med en cocktail i handen. Tänkte skriva Cersi först bc hon dricker vin 24/7 men sen ba nej incest. 

 

9.   Vilken TV-seriekaraktär är din största TV-crush?

 Oj, också svår fråga?? Stiles antagligen, eller Lydia?? Kanske Alec från shadowhunters. HMMM ah Alec från shadowhunters.

 

10. Vilken är din favoritinledningslåt eller vinjett?

 Älskar Buffys intro samt True Bloods. 

 

 

11. Vilken komediserie rankar du som den absolut bästa?

 Alltså brooklyn 99 eller Modern Family tror jag fan. Eller Big Bang Theory eller New Girl. NEJ GLEE?? Åh ser så många.

 

12. Vilken dramaserie rankar du som den absolut bästa?

 ORPHAN BLACK. Ser inte så många riktiga full-on drama serier men denna är i topp-klass ändå. Och Sense8?? Räknas den som drama??

 

13. Vilka serier/Vilken serie skäms du över att du fortfarande inte har sett?

 Inga tror jag? Har ju sett OTH och ser på O.C nu, är väl Grey's Anatomy isf.

 

14. Vilka serier/Vilken serie tjatar du på folk om att de måste se?

 Shameless, Please Like Me, Orphan Black, och tjatade till alla mina bloggläsare att se Teen Wolf och sen är det väl vilken serie som jag hypar och ser för tillfället som jag terroriserar folk med att de måste se.

 

15. Vilken film, bok, saga, händelse etc. vill du mest av allt att det blir en TV-serie av?

 Skulle sååå vilja ha en serie om House of Night böckerna eller Vampire Academy. Fatta vad guld.

 

16. Vilken TV-seriescen får dig alltid att brista ut i gråt?

 Har ingen riktigt sådär sorlig scen som kommer direkt. Mest typ där jag fangirl-grinar isf är det lätt Ian x Mickey i 4x08. Ahh dem feels.

 

17. I vilken TV-serievärld skulle du helst vilja leva?

 Gossip Girls (men bara om man fick vara rik) eller typ Shadowhunters??Alla ba har badass tatueringar och dödar moster och shit.

 

18. Vilken TV-seriescen fick dig att fullständigt falla av stolen, tänk cliffhangers etc.?

 Typ första gången jag såg sista avsnittet på Buffys femte säsong?? Kunde inte sova. Annars slutet på hemlock grove? WTF?? Eventuellt varje gång Sookie skulle välja Bill igen och man fick en ny cringe hjärtattack ba PLS NO. NEJ NEJ NEJ THE MOUNTAIN vs. THE VIPER ??? DÅ FÖLL MAN AV STOLEN (och grät???)

 

19. Vilken TV-serie klarar du bara inte av eller vilken är den sämsta TV-serie du sett?

 Har försökt se True Detectives typ fyra gånger men tar mig inte igenom första avsnittet. Den är säkert bra men I guess I will never know.

 

20. Vilken nedläggning sörjer du mest över? (alt. Vilken TV-serie saknar du mest?)

 Alltså In The Flesh?? Grinar fan fortfarande när jag tänker på att de la ner den. Carrie Diaries förtjänade också fler säsonger. 

 

Kommentarer
Postat av: Alice

Vill bara säga att jag älskar inlägg som dessa! <3

Svaret på fråga 17 är det bästa! Vill också vara rik i gossip girl eller vara shadowhunter och ha badass tatueringar och döda monster och typ vara bästis med Isabelle Lightwood!

Svar: Åh vad kul att höra!! (älskar att göra dess inlägg såå hehe) :D(jag vill VARA isabelle Lightwood, fkn queen!!)
Josäfin

2016-04-05 @ 21:12:33
URL: http://nouw.com/alicetjarnen
Postat av: JoJo

vilken kul lista! :D jag är själv en riktig serienörd. haha!

2016-04-06 @ 11:54:12
URL: http://nouw.com/rockdoll
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Orphan Black är verkligen bra :D
Buffy är också en favorit :)

2016-04-06 @ 18:25:35
URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0