for cars she couldn't care less

 
Min helgplan var att rida ut på lördagen och gå en promenad på söndagen, how ever så blåste det storm på lördagen så vi bytte plats på dagarna och vi gick på en jättemysig promenad på lördagen. Igår så blåste det dock också, var kallt och småregnade och jag var verkligen inte sugen på att rida ut. Jag blir liksom stressad i kroppen och tänker ut allt som kan gå fel, "amigo brukar vara piggare när det är kallt" osv. Ville verkligen rida men övervägde om jag verkligen skulle ge mig ut. Såg då att banan var helt nysladdad utan "hål"! Slängde på sadeln och red ut. Först så tyckte jag att det kändes bra tills jag började trava - han var så ojämn och kort i steget? Travade i intervaller och tyckte väl att det släppte lite. Travade sedan på en volt i mitten på banan och han kändes genast bättre så travade på där i båda varven. Däremot när jag bröt av till skritt så halkade han till ordentligt, först lite i ena varvet men rätt ordentligt i andra och det kändes nästan som om vi skulle halka omkull. Så valde att jobba i skritt resten av passet men däremot där var han hur fin som helst! Övade framdelsvändningar och böjningar och han var så fin och fräsch där. Så less på detta skit dock, antagligen tycker han att banan är för lös och därför gillar han inte att trava / galoppera där, har ju tyckt lika när jag longerat. Är så redo för att flytta nu haha. Ska försöka rida i hagen igår när jag jobbar hela dagen och kommer upp på kvällen när hästarna ska in och försöka hitta ridsällskap för en uteritt i veckan, idag red mammas kompis ut på honom så det känns skönt att han fått komma ut en sväng. 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Härliga bilder. :) Usch vad tråkigt det är när det inte känns 100%-igt, men det är ju så med våra kära hästapållar.. :)

2016-08-29 @ 13:53:05
URL: http://www.sannajohansson.com
Postat av: Caroline

Åh så fin!

2016-08-29 @ 15:51:02
URL: http://carolinestrandberg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0