nytt år nytt år

 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag har faktiskt inte gjort så mycket nytt tror jag?? Köpt en lägenhet är väl något nytt haha, annars typ börjat jobba på ICA? Har annars varit på SM i styrkelyft (hahaha hur hamnade man där är ju frågan!), lyckats bli av med mobilen på krogen och dessutom blivit trakasserad av kunder som träffade mig & elin på nattbussen och tyckte vi var dryga för att vi inte ville prata med fulla medelålders män 3 på natten som ropar "tja brudar" efter oss. Tydligen borde jag varit trevlig för jag jobbade ju på ica!!! #ica-life hahaha. EDIT HALLÅ HAR JU SLUTAT ÄTA KÖTT??? om det är något en aldrig gjort förut?? okej wtf stryyyyk!! 

 

Höll du några av dina nyårslöften?
Oj, hade jag ens något nyårslöfte? Förra året körde jag på "inge mera bullshit" men vette fan vad jag hade iår. Inte var det att gå till gymmet eller att sluta äta godis iallafall. Har kanske inte blivit fit eller smal iår, tvärt om heh. Kanske var mitt nyårslöfte att sluta bry mig. Ska ha fodralklänning på nyår iaf så det har väl gått bra isf haha. 

 

Hur firade du in det nya året?
Detta nyår var inte så dramatiskt som året innan jag jag klev på glas och stod i en pöl av mitt eget blod iaf haha. Kommer aldrig sluta vara kul att det var det enda på hela min snapstory. 2016 firades in hos Thea & Martin, blev en mycket bra fest för att vara planerad tre dagar innan typ. God mat, gott sällskap och massor av champagne. Däremot kutade vi efter bussen så lungorna dog för att fanskapen var supersena haha! 

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
"Nej, vi överlevde ytterligare ett år utan att någon av mina vänner behöver mjölkpumpa varje gång vi drar ut på krogen haha!" - kan jag återanvända förra årets??? 

 

Vilka länder besökte du?
Spanien & Malta blev resemålen iår.

 

Är det något du saknar år 2016 som du vill ha år 2017?
BRÅVALLA???? SUMMERBURST?? KONSERTER?? Vad har jag ens lagt pengarna på detta år haha!!! Nej men på riktigt, att vi inte var på bråvalla var fan lite sorgligt. Vill så gärna gå nästa år!! Deras line-up ser ju bra ut än så länge. Linkin Park och Alesso är ju topp! Nej men om inte så fler konserter tack, har varit så tråkig på den fronten iår. 

 

Vad är det bästa som hänt dig år 2016?
Att Anti hämtade oss efter Alesso. Hahhaha nej men på riktigt, vet inte vad jag ska skriva och antar att när Anti skrev att han skulle hämta oss när vi alla hade skavsår så vi skulle dö, var helt svintrötta, hungriga och stod ute i pissregn så var det världens bästa grej. Kanske också att jag mer och mer med tiden verkligen ser vilka underbara och sunda människor jag har runt mig. Tror inte alla kan säga att de har minst ca 30 vänner som kommer spela kubb med dig i hawaii-utstyrsel medan ett lag skriker "pojkar är skräp" och ett annat som skriker "män i grupp" hahaha ♥

  
 

Största misstaget?
Kanske att däcka i stockholm under Pride och behöva ta en taxi hem. Det var ju. Billigt osv. 

 

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja alltså fick ju inte rida på typ hela våren för att hästen pajjade ryggen på mig. Sedan när jag väl var uppe igen (tidigare än jag borde, såklart!!) så dängde han mig i backen så heter duga med huvudet före. Hjärnskakning på det så efter två dagar hemma från jobbet drog jag dit igen. Jobbade två timmar och sedan körde chefen in mig till akuten, oups. Nej men förutom några besök hos kiropraktorn så har det varit hyffsat lugnt måste jag säga. 

 

Bästa köpet?
Min lägenhet, do I have to say more??? Om annat - min nya soffa. Så sjukt jävla skön att sitta i. 

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Ja alltså har tagit och spenderat ett lån hos banken, kan nog säga att kaklet lätt ätit mest pengar detta år. 

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mycket har gjort mig glad detta år, men vår augusti-resa till spanien var 10 riktigt glada dagar! Bara flera varma dagar av häng med vänner, goda drinkar, sol och mat. Spelade ingen roll om vi hängde vid poolen, på klubben eller bara hemma på balkongen - var alltid en good time! Riktig super-resa! 

 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2016? 

Alltså Penny Schulmans "tjejer" har förföljt detta år haha! Helt förstörd dessutom för varje gång den spelas så ser jag bara Thea och Linus springa runt på gräsmattan uppe i stugan och sjunga den mitt i natten! 

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Tror det varit ett gladare år faktiskt. Kommer ihåg 2015 som så himla bra men vet också att det var massor med skit som alltid lurade i kanten. Detta år känns mer rakt och helt enkelt bättre egentligen även om jag inte gjort lika mycket som året innan. Men måste nog säga att detta år har jag varit gladare och mer okej med migsjälv. 

 

Vad önskar du att du gjort mer?
Rest!! Haha tycker att jag rest alldeles för lite iår. AMSTERDAM I VÅR PEOPLE??? 

 

 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Spenderat pengar på energidryck. Var definitionen av ill när jag städa ut pant ur skåpet på jobbet. Men på riktigt, ICA life behöver livskraft ibland för att inte skrika på hemska kunder haha. Jag tog dem i förebyggande syfte, lovar!! 

 

Hur tillbringade du julen?
Som vanligt med familjen hemma hos oss! Lite bubbel, massor av presenter (även fast alla säger att vi inte ska köpa så mycket...) och bara mys!! Samt obligatoriska spelet med ring of fire, mormor insisterade haha! 

 

Blev du kär i år?
I ett gäng nya serier kanske haha? 

 

Favoritprogram på tv?
SENSE8 (även fast vi bara fick en julspecial haha), How To Get Away With Murder, Eyewitness, shadowhunters och SKAM har väl varit i toppen. 

 

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej har varit ett bra sådant år, livet och vännerna har bara rullat på! 

 

Bästa boken du läste i år?
Har nog inte läst någon?? SHAME!!?? Har börjat lyssna på poddar

 

Bästa musikaliska upptäckten?
Panic At The Discos nya album har rockat detta år och Hayley Kiyokos EP har varit så sjukt bra!! 

 

Något du önskade dig och fick?
Fick en så sjukt snygg ananas-lampa av mamma!! Fick även badbomber och badskum av mormor & morfar, satan vad jag ska ba mysa och bada haha!! Fick massor av annat fint till lägenheten också, så himla tacksam! 

Något du önskade dig men inte fick?
Nä inte direkt. Och isåfall så fyller jag ju år snart hehe. 

 

Årets bästa film?
Alltså måste faktiskt säga deadpool. Enda filmen jag sett flera gånger faktiskt hehe. Annars var ju Civil War sjukt bra och även X-men & Room. Annars har jag inte sett så mycket film tror jag??? Som sagt, ser ju nästan bara film på bio haha. Har för många serier att hinna med men älskar att gå på bio. 

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Jobbade haha. Nej men en kollega skulle bort och undrade om jag kunde ta hennes pass. Familjen skulle ändå på innebandy hela dagen och kvällen så kunde väl lika gärna tjäna några slantar hahaha! Dock så mötte jag upp ett gäng vänner efteråt och åt buffé på Dragon Palace!! Bra födelsedags-substitut när familjen ditchar en heh.

 

De bästa nya människorna du träffade?
Har inte träffat så många nya människor?? Hänger med samma gamla (men ack så underbara) gäng som alltid. Lotta från postis-gängets kontor är väl den nyaste och har hängt med en del sedan valborg vilket är roligt, sjukt rolig tjej!! Annars, same old same old. But hey, old is gold. 

 

Hur skulle du beskriva din stil år 2016?
Massor av croptops. Har så många nu att jag knappt kan räkna dem längre. Men har ca en kjol. Så min stil har väl varit massor av olika croptops med en och samma svarta kjol haha. Blandat med några svarta klänningar. Och knästrumpor!!! Do not forget the knästrumpor, har användet dem typ jämt sedan valborg haha. Så skönt ju, pallar inte strumpbyxor så hela sensommaren, våren och hösten är dem the way to go. 

 

Vad fick dig att må bra?
Mina vänner för det x antalet året i rad haha. Nej men på riktigt, they are the bomb. 

 

Favorit månad?
Oj ingen aning faktiskt! Augusti eller Juni kanske, Båda bjöd på lite ledigt, resor till spanien och massor av häng med vänner. Dessutom helt okej väder?? Sverige bjuder väl alltid på regn när sommaren kommer. Men som jag kommer ihåg så var det fint väder. Kan ha hittat på i efterhand tho haha

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0