and all our friends want us to fall in love

 
Igår rullade vi iväg till Uppsala direkt efter att jag slutat och käkade på Taco-Bar. Käkade deras bästa quasadillas och sedan drog vi in på bio! The Boy stod på schemat och vi köpte snacks och satte oss i salongen. Efter att jag klagat på mitt val av snacks. Köpte SFs nya cheddar popcorn som jag antog skulle smaka som 1. cheddarpopcorn på påser alternativt 2. som deras cheddar-krydda de hade. Jag hade fel och de smakade typ sourcream and onion fast äckligt. Sen vill man ju inte vara den som är den och går och klagar på att det man köpt var äckligt. Så jag fick svälta. Närå, Caspian gav mig en snickers. "You're not yourself when you're hungry". Dagens lärdom var alltså testa aldrig något nytt. Tillbaka till filmen så handlar den om en tjej som börjar jobba som Nanny. Väl insatt i huset visar det sig att hon ska passa en docka och tror att det äldre paret måste skämta med henne. Så är inte fallet och när Greta sedan är ensam med dockan börjar konstiga saker hända. Hon hör ljud och saker flyttar på sig. Snart börjar tankarna rulla och peka mot dockan - kan det vara så att dockan lever? Jag tyckte att filmen var över förväntan! Sjuk jäkla plot-twist i slutet och riktigt creepy. Rekomenderar er att se den, var helt säker på att den skulle spåra  men faktiskt så höjde slutet hela filmen. Watch it. 

Kommentarer
Postat av: Louise

Mysigt! :)

2016-01-30 @ 11:44:20
URL: http://louiseamanda.se
Postat av: Boel

Låter som en mysig kväll :D

Svar: verkligen!
Josäfin

2016-01-30 @ 13:00:19
URL: http://musicwithboelish.blogg.se
Postat av: Vanessa andersson

Tyckte inte heller om de "smaksättningarna" eller nja alltså det lät ju godare än vad det var...Blev också besviken på Cheddar-krydda!

Svar: den var ju hemsk, blev så ledsen!! :o
Josäfin

2016-01-30 @ 13:27:08
URL: http://vanessaandersson.se
Postat av: my

Såg trailern på den utan ljud första gången och blev livrädd haha! Några veckor senare tittade jag med ljud och då vart det ännu värre haha! Hatar verkligen skräckfilmer men den där måste jag se :D

Svar: hahahahah!
Josäfin

2016-01-30 @ 16:00:29
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0