Du bryr dig inte, du är en rasist.

 
Mitt inlägg förut var jag bara tvungen att skriva. Är så sjukt trött - på allt. Som att se alla våldtäkts rubriker överallt inte var nog, nu ska jag behöva se riktiga vider ta fokuset från tjejerna som blivit utsatta för att istället göra det till något rasistiskt? Plötsligt bryr de sig, men inte om tjejen - nej nej - utan om vilken härkomst förövaren hade. "Dom kommer till vårat land och får massor med bidrag och så våldtar de våra kvinnor!" - 1, sjukt rasistiskt och trångsynt och 2, varför pratar du inte också om alla priviligerade män som vuxit upp i Sverige med alla förutsättningar att bli riktigt bra respekterande människor men fortfarande våldtar? Det är inte etniciteten som är våldtäkternas gemensamma nämnare - det är könet. Jag blir så trött på folk som ska låtsas bry sig helt plötsligt bara för att förövaren kom från ett annat land. Våldtäkt som våldtäkt - brydde du dig verkligen skulle du inte förminska offret på det sättet du gör. Du bryr dig inte, du är en rasist. Du är också trångsynt och sexistisk. Att säga att man röstar på SD för att få våldtäkterna att sluta är bara sorgligt, läs deras partiprogram. De är inte särskilt framme i samma århundrande som vi på den fronten. Vi får våldtäkter att sluta genom att lära våra barn att respektera varandra, sedan skulle inte hårdare straff skada. Att en grov våldtäkt kan ge en samhällstjänst är ju rena inbjudan från vårt rättsystem. Fy fan vad trött jag blir, fy fan vad jag skämms för er. När jag ser era skriverier förstår jag varför så många skriver att de hatar män.

Kommentarer
Postat av: Boel

Ännu en gång så har du satt ord på tankar jag inte har kunnat formulera!
Det är alltid om vilken etniciteten på förövaren och aldrig om offret,
Så fruktansvärt fel.
De som våldtar är bajs, end of story. Spelar ingen roll om personen är från Sverige eller från Syrien.

Svar: håller helt med, är inte så att man skulle känna sig bättre om våldtäksmannen var vit?! URSH vad arg jag blir!
Josäfin

2016-01-16 @ 11:08:45
URL: http://musicwithboelish.blogg.se
Postat av: Evelina Blomqvist

KUNGLIGT!

Svar: TACK!!
Josäfin

2016-01-16 @ 18:44:44
URL: http://epicevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0