more fun facts

 
• Jag har bara gjort illa mig riktigt ordentligt två gånger när jag ramlat av. Och då har vi gått omkull 20+ gånger så det säger ju endel haha! Ena gången skulle vi filma en mysig snögalopp när Amigo var jättebusig och istället för sina små mysiga bocksprång kastade han sig upp i luften och jag landade med höften rakt ner i isen (red på en väg med snö i mitten, lovar var inte ute och galopperade på is haha). Tror jag fick en spricka i den för hade så ont i ca hundra år men kollade aldrig upp det eftersom att jag 1, hatar sjukhus och 2, visste att det inte fanns något de kunde göra åt det. Andra gången landade jag och krashade knät som jag fortfarande har problem med. 
 
• Jag och Amigo är riktiga klantar båda två. Tror han vinne på denna dock, han har ju ändå gått omkull över 20 gånger och kanske hälften har skett på plan mark haha. Blir totalt skogstokig på honom när han ska försöka äta granar eller träd i skogen för jag vet att han inte kan göra två saker samtidigt, tro mig vi har gått omkull pga detta också. Så är alltid supernoga med underlag och hur han känns. När det gäller min klantighet har jag ju fortfarande problem med foten sedan jag snubblade i stallgången i sommras haha!
 
• Amigo älskar vatten! Vet inte om jag skrivit det på en sådan här innan?? Han älskar att bada (om det är varmt dvs haha) och att plaska i vattenpölar. Särskilt det sistnämnda, han stannar alltid och plaskar när vi är ute och rider, går inte att flytta på honom. En gång för många år sedan la han sig ner i en vattenpöl när vi var ute och red!! Fatta den chocken liksom. Har även fått höra historier från ridlägerbarnen på Säva hur jag har världens konstigaste häst - i hagen ligger han nämligen ner och sover i vattengraven.

Kommentarer
Postat av: Ztinas - Motivation att följa dina drömmar

Intressant inlägg :)
kram

2016-01-31 @ 20:18:06
URL: http://ztinas.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0