but as I'm waiting there The devil on my shoulder stares

 
*** Ahhh jag får ett psykbryt!! Har skrivit detta inlägg redan men eftersom att mina datormus fortfarande håller på och hänger sig på vänsterknappen (inte går att hålla ner, tar ett klick som två klick, släpper osv - bara att markera denna text för kursiv tog mig sju försök?!) så dubbla den inlägget - en med text och en utan. Jag såg det när jag var på jobbet och skulle ta bort ett - men eftersom att blogg.se uppdaterat appen kan jag inte gå in i publicerade inlägg (vad jag hittat ännu iallafall) så raderade jag såklart fel. Nice. Uppdaterade iallafall lite om hur mitt vegetarian-ätande går och att jag just nu äter så gott som inget kött men däremot fisk och skaldjur ibland. Tycker att det är roligt att laga mat nu, innan var det typ pasta och bacon / pasta och fetaost eller liknande jag levde på haha! Bilderna ovan är ifrån helgen; galet god veganskschnitzel från Hälsans kök (rekomenderar de flesta produkter från hälsans kök, väldigt goda! deras champinjonburgare är också ett hett tips!) tillsammans med potatislkroketter, tomat och avokado toppat med lite pesto samt en ädelost-sås (smält ihop ädelost och cream fresh i en kastrull - klart!) - blev hur galet gott som helst! Ville mest kika in och se om ni ville ha lite fler inlägg om vad jag äter? Äter väldigt basic, som ovan, men kanske kan ge lite inspiration? Min kropp mår så mycket bättre utan köttet, åt en kyckling-kebab påväg hem en kväll i spanien och trodde jag skulle dö, fick så ont i magen och det kändes som att jag skulle spy hela natten men var totalt omöjligt att faktiskt spy, så efter det har jag inte ätit något och är ärligt talat inte ens sugen. Saknar bacon lite bara men ska försöka göra en pastagratäng med soja-bacon i helgen! Men tillbaka till saken - vill ni ha mer vegetarisk mat-uppdatering?? Mest basic shit men kan även posta recept om jag skulle gå till något så avancerat haha! 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Gott me såna potatisbollar :)

2016-07-06 @ 10:58:06
URL: http://CheerSarah.devote.se
Postat av: Molly

men jeeeez, vad gott det ser ut!!

2016-07-06 @ 22:48:12
URL: http://www.mollybergh.se
Postat av: Jossan

Mer vegetarisk mat-uppdatering skulle absolut vara uppskattat! Har själv varit vegetarian (okej, lakto-ovo-vegetarian) i snart 2 år och börjar få slut på mat-idéer. :)

2016-07-06 @ 23:17:36
URL: http://josefinas.horselife.nu/
Postat av: Cissi

Skulle vara trevligt :) Har själv börjat äta mycket mer vegetariskt så skulle uppskatta tips och inspiration ;D

2016-07-09 @ 11:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0