-`' the females are strong as hell '´-

Idag är det internationella kvinnodagen och jag vill kika in och skriva ett litet inlägg såhär sent på kvällen. Det är vår dag idag, precis som det borde vara varje dag. Kan ni lova mig tre saker idag och för resterande dagar på året? Lova att aldrig låta dig tystas av sexistiska skämt eller kvinnohat, våra röster får aldrig tystna. Lova mig att bära huvudet högt och aldrig skämmas för den du är, vi är alla så sjukt bra och förtjänar respekt. Lova att alltid backa andra kvinnor; dina vänner, dina systar, kvinnor i din omgivning och kvinnorna du möter i kön till krog toaletten. BACKA ALLA KVINNOR! Backa kvinnor som vågar tala upp, backa kvinnor som är nöjda med sin kropp, backa kvinnor som festar som det inte vore någon morgondag, backa kvinnor av färg, backa kvinnor som inte föddes som kvinnor och fram för allt backa kvinnor som får skit för något en man blivit hyllad för. Förändringen börjar med oss, är så trött att samhället alltid ska ställa oss mot varandra när vi borde backa, stötta och supporta varandra! Alla kvinnor är starka underbara varelser, oavsett vad dem föddes som eller väljer att identifiera sig som. För evigt tacksam för dessa ladies som finns i mitt liv, de är underbara på alla sätt och är mer värdefulla än de kan ana. Ingen kommer någonsin att ge dem skit för vilka de är utan att få med mig att göra. Är så evigt tacksam för alla underbara män jag har i mitt liv som backar oss också. Som alltid finns där och aldrig försöker tysta mig, tycker jag tar för mycket plats med min höga röst och mina skämt eller anser att jag borde klä / sminka mig annorlunda. Är så glad att jag har er alla och så ledsen för alla som inte har det. Omge dig av människor som får dig att må bra alla dagar om året. Hjälp till att styrka människor istället för att bryta ner dem så ska ni se att vi alla kommer få en mycket bättre värld att leva i. Vi ska inte längre tystas, inte längre tävla om mäns uppmärksamhet, inte längre slut-shamea varandra, inte längre skratta åt sexistiska skämt för att inte förstöra stämningen, inte längre ta skit vi inte förtjänar. Vår kamp ska aldrig sluta; ingenting kan stoppa oss, vi är störst i kosmos ♥

Kommentarer
Postat av: Alma

Word, sister!

2016-03-09 @ 05:27:35
URL: http://barockbloggen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0