sometimes it can take control; sometimes it just lets you go

 
Dagen startade med sovmorgon och sedan har den bara lullat fram. Så skönt att vara ledig! Har käkat en sallad, hängt på youtube, gått med hundarna, städat och kollat på serier. Sen drog jag iväg till stallet, ville komma bort från banan men kände mig inte 100% så ville inte rida ut. Har ju inte varit ute i skogen sedan han fick sitt utbrott som pajjade sönder ryggen och skulle helst vilja ha med någon första gången. Hade tänkt tvinga mig ut på en liten skritt-tur idag då jag var ledig men pollen är helt galet just nu så är helt tjock i huvudet - alltså blir han stirrig kommer jag ha noll tålamod. Så vi gick på promenad och longerade ute på ängen istället! Så mysigt det blev, han var jättelugn och snäll, inga problem att longera fast grannarnas robot-gräsklippare (hans största fiende) var ute och en fkn traktor plöjde bredvid?? Haha normala Amigo är chill af. Sen när vi longerat klart gick vi en liten längre runda hem och Amigo var så snäll! Tvingade migsjälv att ha långt "grimmskaft" hela tiden, även när de kom bilar (vill ju gärna hålla i honom om jag tror att han ska börja hoppa men måste sluta med det, stjälper nog mer än det hjälper) och det gick så bra! Ett litet dampryck men sen var han helt tillbaka i zoonen igen. Myys! Himla fint väder också, folk sa att det skulle bli sämre men var ju helt perfekt för promenad! Sol men inte för varmt och lite sköna vindar. Bra dag helt enkelt, kvällen blir lugn med serier, behövligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0