något av det bästa som går på tv just nu.

ophelia is my spirit animal. 
 
Längtar tills året kommer igång med så att TV-serie schemat kommer igång igen. Just nu följer jag bara två serier till dagen, den ena är shadowhunters på tisdagar och den andra är Sweet/Vicious på onsdagar. Sedan ser jag agents of s.h.i.e.l.d och grimm (och ah, teen wolf när tid finns) när jag behöver något annat. Gillar att se längre avsnitt innan jag somnar och de andra (dvs korta avsnitt som brooklyn 99, big bang theory, modern family osv) ser jag till frukost typ. How To Get Away With Murder börjar idag också, vilket också betyder att alla andra snart hänger på. Men just nu är denna serie ovan en av de bästa som går och jag vill tipsa om den igen. Sweet/Vicious är en serie från MTV där vi får följa Ophelia och Jules försöka hålla sina fellow girls säkra på campus genom att ta lagen i egna händer genom att gå efter killar som utsatt tjejer för sexuella övergrepp. Förutom det får vi även följa Jules i hennes egna recovery från ett övergrepp och serien är på riktigt så bra?? Har fastnat helt. Så jordnära, rolig, sorglig, hemskt och bara bra. Jag älskar karaktärerna, att den spelas lite som en vanlig "teenage comedy" fast med en så mycket mörkare twist och budskap. Please gör en själva en tjänst och se serien HÄÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0