tofu & cashew wook

 
Tänkte slänga upp ett litet mat-tips som jag lagade ihop igår. Dock så rekomenderar jag att använda wooknudlar eller glasnudlar eller något, dessa hade nog passat bättre i en sallad. Men är du ett super-fan av sjögräsnudlar så go for it! Jag använde ingredienserna ovan plus lite soja, salt och peppar och stekte helt enkelt ihop allt. Jag skulle marinerat tofun kvällen innan men kom på det typ halv tolv så gjorde det snabbt innan jag stekte den och det blev bra ändå tycker jag allt haha. Jag och Anna käkade ju tofu på en resturang förra året och det var typ det värsta någonsin. Men denna "marinerade" jag i soja och en peppar mix marinad från Åhlens, sedan stekte jag den först för att få ordentlig yta innan jag hällde i allt annat. Men som sagt innan skulle jag ha tagit andra nudlar, även om detta funkade bra ändå. Men tips, tips om ni letar efter en vegetarisk wook som inte bara är massa grönsaker! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0