hämta den dyraste skumpan ni har i haket o låt den flyga upp i taket

okej blev tvungen att bild-bomba lite småmysiga midsommar bilder ifrån ett halvregnigt morgongåva. här är några topp moments från kvällen:
 
  • Detta med att grabbarna får för sig att de ska nakenbada i morgongåva sjön. Jaha, de går väl ner till badet och klär av sig, badar, klär på sig ngt och går tillbaka tror ni nu. Nej. Plötsligt får vi en snap ifrån Anti när dessa legender springer nakna längs gatan ner mot sjön (alltså den är ju nära Felix hus men alltså INTE SÅ NÄRA LIKSOM). De har handukar med sig, men inte på sig såklart för då kan de ju inte springa lika snabbt? Antar jag? Sen bara antar jag att de också sprang nakna tillbaka för plötsligt så är dem på gräsmattan och gör kullerbyttor. Jaha. Men bästa var ändå Felix mammas reaktion när hon fick höra om det. Jag citerar: "Jaha. Ja vi får väl ta och flytta nu när alla grannar sett Felix springa naken längs gatan".
  • Och på tal om naken-badet ovan så fanns det eventuellt bara en sak om det som kan toppa Felix mamma. Väl påklädda och vid bordet igen får vi nämligen höra att de inte varit ensamma nere och badade utan att det var två andra människor där som cyklat dit. Då hade Gunnar hoppat upp hoppat upp på en av cyklarna och bara cyklat rakt ut med den i vattnet! Helt näck ba??? Kan vi bara föreställa oss hur ni är nere och tar ett mysigt litet kvällsdopp (i det "fina" sommarvädret som är duggregn) och helt plötsligt kommer typ sju stycken spritt språngande nakna killar springande. En av dem hoppar upp på din cykel (fortfarande spritt språngande naken) och cyklar ner den i vattnet??? ALLTSÅ CHOCKEN! De lämnade såklart tillbaka cykeln och de andra hade tyckt att det var rätt komiskt så ingen skada skett men BA FÖRESTÄLL ER!!! Eller helst inte kanske förresten hahaha
  • Vi fick avbryta årets kubbmatch för att det blev för aggressivt! Alltså jag skojar inte, nog för att vi är hetsiga och dryga mot varandra i vanliga fall men detta gick överstyr!! Jag ba "JAG VILL INTE SPELA LÄNGRE JAG ÄR RÄDD!!". Enough said där liksom. Eller nej, hahah Gunnar skulle lägga upp strategin och säger "Vi ba kastar ditåt till dem!! Inte för att jag ser dem, men de står där iallafall!!" - när du druckit några öl för mycket..
  • Okej detta var väl inte ett "topp moment" ifrån kvällen men som jag skrev kort i förra inlägget så har jag ju skrapat upp hela mitt jäkla vänster-ben. "Hur då" kanske ni nu undrar (eller så gör ni inte det för att ni redan vet att jag är världens största klant!!), jo det ska jag berätta. Jag envisades med att ha mina nya skor med en liten klack fast vi skulle vara ute på landet. Vi ska förflytta oss till verandan för att det börjar regna och går längs grusvägen upp mot huset. Filip säger "Fan Josse ramla inte nu!". Jag svarar "Hah! Jag skulle aldrig!". Sedan går jag ett steg till, snubblar och faller som en jävla fura ner i gruset och skrapar upp "båda benen" (okej ett är ju lindrigt "skrapat" och ett är totalt fucked up hahaha). Filip säger "Fan man vill ju tycka synd om dig men det går fan inte". Om detta inte är typiskt jag så vet jag inte vad. Men vad är inte en högtid eller fest om inte Josäfin halkar på en isfläck, kliver på glas, har ramlat av hästen, ramlar ut ur en buss, slår sönder en två i en soffa eller skrapar upp ett ben eller två!
  • Sist men inte minst så fyllde ju mormor år!! Och mormor är ju en av oss så jag pratade med tjejerna och Antonio om de ville vara med om jag filmade när de sjöng "Ja Må Hon Leva" - visade sig dock att alla ville vara med! Nussarna, så postade en film till henne när vi sitter hela gänget och sjunger grattis till henne och såklart avslutar med att skrika "Kan mormor, Kan mormor, Kan mormor svepa allt!!" (eftersom att vi själva kört en egen sådan runda vid bordet, som sagt hon är ju en av oss haha). Bästa är ju också att mamma skickade en film från Krakow på mormor dagen efter när "mormor svepte allt" på deras eftermiddags grogg haha! 

Kommentarer
Postat av: elin

Vilken bra midsommar du verkar ha haft<3

2017-06-25 @ 21:32:07
URL: http://devote.se/johnssons
Postat av: Amanda

Hahahaha jag dör punkt nummer två, alltså cykla rakt ner naken i skön jag orkar inte

Svar: HAHHA ALLTSÅ SÅ KUL!
Josäfin

2017-06-25 @ 21:41:19
URL: http://mandasdiary.devote.se
Postat av: NICOLE

Åh så härligt :D

Svar: tack :D
Josäfin

2017-06-25 @ 21:56:09
URL: http://nwistrand.forme.se
Postat av: Amanda Lindstrand

Härliga bilder! :D

Svar: tack :D
Josäfin

2017-06-25 @ 22:43:49
URL: http://liindstrand.blogg.se/
Postat av: mammatillmirakel.blogg.se

Hahaha kubb brukar röra upp en massa känslor, helt livsfarligt!! :) Ha en fin måndag!

Svar: Kubb är alltid på liv och död haha :D
Josäfin

2017-06-26 @ 07:58:08
URL: http://mammatillmirakel.blogg.se/
Postat av: Julia Svensson

Åh så fina bilder!

Svar: Tack :D
Josäfin

2017-06-26 @ 09:52:17
URL: http://juliasvenssons.se
Postat av: Matilda Berlin

Men alltså guuu vad härligt det ser ut!!

Svar: :DD
Josäfin

2017-06-26 @ 11:30:09
URL: http://matildaberlin.se
Postat av: Flisan

sv: jamen eller hur!!!

härligt sköna bilder hehe :D

Svar: Tack :D
Josäfin

2017-06-26 @ 12:25:47
URL: http://nouw.com/lifeandtv
Postat av: Celine

Ser så härligt ut!

Svar: Tack :D
Josäfin

2017-06-26 @ 17:02:33
URL: http://celinelf.blogg.se/
Postat av: My

HAHAHA DÖÖÖÖR!

Svar: BÄSTA???
Josäfin

2017-06-26 @ 21:49:45
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0