två vego-alternativ för varma sommar-dagar

 
Okej, detta var typ det bästa jag ätit på ett bra tag. Iallafall denna dag som bjöder på 25 grader och sol. En favorit på sommaren är ju fetaost och vattenmelon sallad - det går till allt!! Haha. Nej men idag matchades det en vego-schnitzel från ICA Gott Liv (galet god tho, sjukt krispig även efter du fryst den, dock så sitter paneringen inte lika bra efter frysen därav en demolerad schnitzel) och en fetaost röra som blev galet god!! Den består av fetaost (duhh), turkisk yoghurt, soltorkade tomater samt lite salt, pepparmix och basilika krydda. Hade även en bit ädelost kvar som jag också hällde i. Skar upp tomaterna i små bitar och "mosade" bara ihop allt i en skål. Servera och klart! Kan tänka mig att fetaost-röran är god till typ allt grillat i sommar - tips tips! 
 
 
Nummer två är denna pasta-sallad med tazy bitar! Den perfekta matlådan om ni frågar mig och går ju så lätt att bara slänga ihop en stor skål att ha i kylen också. Men jag använde mig av gnocchi pasta som jag kokade medan jag slängde ihop salladen och stekte tzay bitarna (multitasking you know haha). Salladen består av en salladsmix (för den.. var på extrapris haha! hade nog kanske tagit vanlig machesallad annars) som jag blandade ner baby plommontomater, fetaost, soltorkade tomater, massor av pesto och en hel del parmesan. Tzay bitarna är av "modellen" cute soy bits med chili och ingefära - bästa!! Stekte som vanligt i stekpannan och sedan la jag till dem i salladen. Funkade lika bra att äta kalla dagen efter också, ungefär som asiatisk-kyckling? Har ni inte provat så ge dessa en chans, så goda. Ska lägga dessa på grillspett på midsommar med lite champinjoner - tips! Men som sagt, snåla inte med peston och parmesanen och sedan har ni en underbart god sommar-sallad! Har ni egna tips som passa för varma-sommardagar?? Skriv i kommentarerna!

Kommentarer
Postat av: Josse

Bra tips!

2017-06-20 @ 16:08:59
URL: http://nouw.com/josefinesoderberg
Postat av: Celine

Så gott!

2017-06-20 @ 16:55:39
URL: http://celinelf.blogg.se/
Postat av: GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen

Men ÅH, vad gott det där ser ut! Blev hungrig nu. For real. Understa tallriken nu tack! :)))

sv: Taaack :D

2017-06-20 @ 17:42:57
URL: http://goforfit.se/
Postat av: JoJo

men mums vad gott! :D

2017-06-20 @ 19:26:22
URL: http://nouw.com/rockdoll
Postat av: Sanna

Ser jättegott ut! Kolla gärna in mina senaste inlägg också!

2017-06-20 @ 22:17:23
URL: http://sannasbakblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0