and that's the hope I have, the only thing I know that's keeping me alive

 
Behöver lite nya vår-bilder nu när det faktiskt blivit grönt ute haha. Nej men steg ett blir väl att dra upp sig i sadeln ordentligt igen. Jag var uppe i lördags och vädret var ju underbart och jag var verkligen sugen på att rida. Hoppade upp och skulle skritta och trava lite bara för att känna hur det kändes. Ryggen var faktiskt mycket bättre och gjorde varken jätteont när jag hoppade upp eller travade. Mitt huvud däremot haha, om jag hade blivit feg innan är jag ännu fegare nu. Han var verkligen en ängel när vi skrittade runt hagen och travade några bitar men jag har fått sådanna griller i huvudet nu när jag ännu en gång flög av bara på grund av att han drar iväg i full fart från ingenting samt av ingen anledning. Kände hur stressad jag blev bara han ökade farten när vi vände men han svarade jättebra och var lika lugn fortfarande (antar att han har jättedåligt samvete för att han dängde mig i backen senast haha) (eller så vill han bara att jag ska börja rida igen för han är sååå trött på att longeras varje gång jag är uppe haha). Nej okej, det kommer väl försvinna med tids nog och det är väl bara att hoppa upp igen. Blir bara så ledsen att jag inte känner att jag kan lite på honom som förut, är ju egentligen inte så stor skillnad förutom att jag inte flög av lika lätt förut. Vet inte om det är värre än annars jag känt såhär för att ryggen fortfarande inte är 100% och jag vet att det kommer göra skitont om han får något ryck eller vad det är. Är bara så sjukt kluven mellan att verkligen vilja komma igång med ridningen igen och att fortsätta med arbetet från marken som är kul typ då och då (när amigo är på underbart humör eller han jättemycket överksotts energi dvs) men där jag känner mig väldigt trygg med honom. Alla dessa häst-problem!! Dessutom är det jobbigt att banan inte är en säker punkt, annars har en ridbana alltid känns lite tryggt på något sätt men nu är han ju fortfarande skitfjantig i vänstra hörnet - av ingen anledning?? Det är typ stenhögar där? Som är där varje dag? Som man också rider förbi påväg till varje uteritt? Nej men kände bara att jag behövde ventilera lite om läget just nu. Men förhoppningsvis kanske allt kan lösa sig med att ponnyn slutar slänga av mig eller pajjar ryggen på mig när han får sina jäkla ryck haha. I'm to old for this shit man!! 

Kommentarer
Postat av: My

Så tråkigt :( Har samma problem med min också i hoppningen när han stannar och har sig på grund av att han är spänd... Allt går så bra när dom är avslappnad så varför kan de inte alltid vara de haha!

2017-05-15 @ 14:06:35
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0