mitt 2018 i en lista

 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag har varit uppe i åre och åkt skoter, något jag inte tror att jag gjort förut??

 

Höll du några av dina nyårslöften?
Osäker på om jag hade något speciellt?? Typ byta efternamn men det kör vi när pass och skit börjar gå ut.

 

Hur firade du in det nya året?
Vi invigde det nya året med att hosta nyårfest och glittra ner hela Peters hus! Det blev middag, dans, beerpong och massor av skumpa på 12-slaget! Sedan drog vi hem efter 2 rebull/vodka klockan fem på morgonen, käkade nattmat och sov noll timmar (pga redbull/vodka). Väckte mina kompisar som sov kvar runt 11 och tvingade dem köpa pizza med mig. Kollade på deadpool och sen blev jag bakis typ klockan tre. Stabil start på året!!

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
"Nej, vi överlevde ytterligare ett år utan att någon av mina vänner behöver mjölkpumpa varje gång vi drar ut på krogen haha!" - kan jag återanvända denna ett år till?? 

 

Vilka länder besökte du?
Jag har varit i Portugal, Spanien och England.

  
 

Är det något du saknar år 2018 som du vill ha år 2019?
Mer konserter - och det är redan fixat! Annars citerar jag Elin, Frida och mig när vi pratade om vad vill ville ha 2019: "Mer brunch, mer middag och mer grisfest"

 

Vad är det bästa som hänt dig år 2018?
Mina vänner. Detta år har verkligen visat att de finns där no matter what. Bästa ni ♥

 

Största misstaget?
Låta min vetekudde brinna upp, må den vila i frid.

 

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte mer än vad som förföljer mig från förra året, dvs min flygtur från hästen. Dock så har ryggen hållt sig bra hela hösten nu så peppar peppar fan håll i året ut!! Annars har jag inte varit särskilt sjuk, typ lite förkyld men det är väl allt. Yey me!!

 

Bästa köpet?
Antar flygbiljetter och annat roligt! Har inget speciellt stort som jag köpt detta år. Allt som gett mig nöje; bio, utekvällar (okej inträde på birger kanske inte är bästa köpet, fyfan). Nästa år ska jag dock ta tag i och unna mig en ny dator, fyfan vad denna vill gå i pension.

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Alltså mat. Ost om vi ska vara ärliga haha. Fyfan egentligen men älskar ost. Mozzarella, parmesan, brie och delikatess-ostar har fyllt min kyl detta år.

 

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Alltså har haft många riktiga gulkorn till moments men inget jag just nu kan komma på i skrivande stund. ELLER JOO att jag fixat ett nationskort!! Yey mig!

 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2017? 

Kanye West - Lift Yourself, John Denver - Take Me Home, Country Roads & KC & The Sunshine Band - Give It Up. Massor av bra sommar-minnen till dessa låtar!

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Väldigt blandat. Har överlag haft ett otroligt bra år men som skuggas lite av en otrolig svacka i livet i slutet på sommaren. 

 

Vad önskar du att du gjort mer?
Badat?? Ätit middag med folk eller typ brunchat?? Picknickat i en park i dröm-sommarvädret? Sånt som en blir för lat för att göra när det väl är dags.

 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Jobbat. Men tyvärr har jag räkningar att betala och vin att köpa.

 

Hur tillbringade du julen?
Vi firade hemma med familjen och fick sedan besök av grannarna senare på kvällen. Så himla mysig jul!

 
 

Blev du kär i år?
Nej. Kanske i livet någon sommarnatt när vi skriksjunger gamla schlagerlåtar. Kanske i någon ny serie eller film. 

 

Favoritprogram på tv?
Har nog mest av allt sett fram emot The Bold Type, The Gifted och Shadowhunters iår. 

 

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Ja, jag gör nog faktiskt det iår. Hoppas den personen får ett ruttet 2019 (och ett ruttet liv).

 

Bästa boken du läste i år?
Tyvärr ingen bok ):

 

Bästa musikaliska upptäckten?
Inte upptäckt så mycket nytt. Dock många "gamla" som släppt nya album och EPs som varit amaaazing. Bland annat Hayley Kiyoko, Troye Sivan, Oscar Zia & Panic! At The Disco. Skulle jag säga någon ny så kanske Billie Eilish.

 

Något du önskade dig och fick?
Fick så mycket fint iår, mestadels till köket som jag önskat mig och nya stolar / bord! ♥

 

Något du önskade dig men inte fick?
Fick mer än vad jag önskade mig om något, fina familjen! ♥

 

 

Årets bästa film?
Alltså Deadpool 2 !! Sedan såklar Infinity War. Orimligt taggad på End Game nästa år. Sedan har vi såklart också Black Panther, Bohemian Rhapsody & Jurassic World Lost Kingdom. Är ju sämst att se på film så blev fan bara bio-filmer på listan. 

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2018?
Jag käkade våfflor, jobbade och sen köpte jag hem sushi och sov haha. Så jävla spännande!! Firade dock tre gånger efter det så var ju ok ändå. En släkt och vänner med fika hos mig, fest och utgång med vännerna (som var orimligt rolig!! hade the time of my life) och sedan ut och äta med familjen.

 

De bästa nya människorna du träffade?
Ingen riktigt ny tror jag, men Sara K som gick i min klass en kort tid första året på gymnasiet har gjort en comeback genom att hon börjat plugga med Ronja! Hon får ta denna punkt på listan. Good to have u back!

 

Hur skulle du beskriva din stil år 2017?
Allt möjligt, för en gångs skull haha! Provat massor av nytt som fått åka in i garderoben. Samt massor av leka med smink i ansiktet. Saknar 2017 när mitt nyårslöfte var att bli snygg. Dvs lära mig använda mer än fyra sminkgrejer.

 

Vad fick dig att må bra?
Hands down mina vänner. (och min vetekudde / chips å dipp)

 

Favorit månad?
Alltså tidig sommar var guld!! Drömdag när vi käkade ute på gården hemma hos mig, spelade kubb och drog sedan hem till Peter för eurovision-kväll och fest till klockan fem med riktigt guld-väder!! Fyfan vad livet lekte då.

 


Kommentarer
Postat av: Marielle

Fantastiska kort som alltid 👌🏻 bills to pay and wine to buy 🤣🤣 bästa ever! 😍👏🏻👏🏻👏🏻

Svar: haha tack!! :DD
Josäfin

2018-12-31 @ 11:10:46
URL: http://www.nouw.com/mariellefriman

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0