ica life update

Var ett tag sedan jag uppdarerade om vad som händer på jobbet, typ saker som denna:
Kund: Vet du vad alla hårdrockare handlar??
Jag: Neej vart då??
Kund: MetallICA hahhahahah
 
En tant i fredags: 
Tant: Oj, vad du var på bra humör idag.
Jag: Ja men det är ju fredag, man är ju alltid glad på fredagar!
Tant: Mmm men en kassörska ska alltid vara glad!
Jag: *tystnar* *tystnad* *tystnad* Ah okej vill du ha kvittot?
 
Barn är och handlar med sin pappa, Jossan satt i kassan och jag var i posten:
Barn: Pappa brukar säga att du är tanten i kassan!
Pappa: Men nej vad säger du!
Jossan: Ja här får man höra! Ni vet vilka man säger aldrig ljuger!
Pappa: Mmm barn!
Barn: AH OCH PAPPOR!!
Pappa: Men nu kanske du ska ta och vara tyst haha.
Barn: Okej. Men det var iallafall du som lärde mig svära.
(hahaha älskar barn ibland)
 
Två tonårskillar kommer och säger åt mig att det är felpris vid chipsen:
Kille 1: Ja vi tänkte det är ju inte så bra om det står två olika priser.
Kille 2: Nej det är ju typ falsk marknadsföring.
Jag: *går och kollar*
Jag: Fast det är ju två olika storlekar på chipsen? De är 2 för 30kr på de vanliga påsarna och 2 för 20kr på de lite mindre haha.
Kille 1: Va nej de måste vara lika stora??
Kille 2: Nej det står fan olika gram, kolla?? Förlåt för att vi störde!
Jag: Haha det är lugnt. *går bortåt igen*
Kille 1: Fan vad pinsamt, det här är varför vi är arbetslösa.
 

Kommentarer
Postat av: My

Hahaha asså dööör!!

Svar: hahah hat-älskar mitt jobb ibland
Josäfin

2018-01-25 @ 08:09:38
URL: http://monkiapa.blogg.se/
Postat av: Ellen Gräntz

Hahah man hör så mycket roligt när man jobbar i butik. Hade så roligt ibland när jag jobbade på Coop och hörde såna grejer.

Svar: haha alltså att det inte finns en reality serie om detta
Josäfin

2018-01-25 @ 23:14:22
URL: http://ellengrantz.blogg.se/
Postat av: Rianna

Hahaha, "det här är varför vi är arbetslösa", bästa kommentaren/självdissen! X"D

Svar: hahaha skrattade så mycket!!
Josäfin

2018-01-26 @ 17:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0