motivation till att njuta till fullo av semestern:

Kund: Den här chokladen ligger bland Marabou block-chokladen som kostar 15kronor, vad kostar den här?
Jag: Åh jag ska kolla! *tar chokladen och blippar*
Kund: Den är säkert mycket dyrare, ni har bara lagt den där för att man ska ta fel. Blir så himla irriterad när det är så, ställ den någon annanstans!! 
Jag: Den kostar också 15 kronor. 
Kund: Aha. 
Jag: Det är antagligen därför den också står där. 
Kund: Hihi vad bra! 
Jag: (: (dvs en ursäkt vore ju nice men ok hihihi ge mig semester från detta)
 
Kund 1: Det är vanliga bananer, inte ekologiska!
Jag: Ah jag vet.
Kund 1: Jag fattar inte hur ni ser allt, helt otroligt!
Jag: Det är en liten grön lapp här som gör att jag ser skillnad på dem!
Kund 1: Ah vad bra!
Kund 2 bakom lägger sig i: Ja man vill ju inte betala för ekologisk när man inte köpt det, ändå slog du in min purjolök som ekologisk!!
Jag (ställd för att jag blippar en annan kunds 100 varor): Aha ojdå.
Kund 2: MMM. Det blev en JÄVLIGT dyr purjolök!!
Kund 1: (:
Jag: (:
Kund 2: Ahh. Jag kommer ihåg att det var du, igår eftermiddag.
Jag: Jag jobbade inte igår eftermiddag.
Kund: Nähä. Då var det i lördags eftermiddag!!
Jag: Jag jobbade inte i lördags eftermiddag heller, jag var ledig i helgen.
Kund: Nähä. MEN DÅ VAR DET VÄL I FREDAGS DÅ!!
Jag: (: (dvs sure britt-marie, sure)
 
kund är arg för att extrapersonalen aldrig slår in hennes rabatter (för vi kan ju alla extrapriser och slår in allt manuellt??):
Jag: Du har visst glömt dra ditt ICA-kort, det är därför rabatten inte har gått in!
Kund: MEN ÄR DET MITT ANSVAR ELLER?!?
Jag: :) (dvs are u fkn kidding me? brb ska bara dra allas ica kort åt dem, varning för långa köer)
Jag: Ja det är ditt ansvar, det står alltid på skärmen om de gått in eller inte. Annars går det ju alltid att fråga om det är någon ny i kassan.
Kund: Men du säger ju alltid till?
Jag (som jobbat där i typ tre år...): Ja jag brukar alltid påminna de jag vet har kort eller om de är ICA-priser.
Kund: Ja precis, så ska det alltid vara!! NI JOBBAR INOM SERVICE, INTE JAG!!! 
Jag: (: (dvs men varför skriker du på mig i samma mening som du säger att alla borde jobba som mig? eh orimligt)
(också bonus; när jag går säger kunden drygt "ordning och reda, annars blir det ingen lön på fredag" och klockan var typ strax efter 9 på morgonen, jag är fett trött och så kommer hon in som första kund så varar "nej jag vet, jag får lön nästa fredag")

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0