"my greatest weakness? occasionally, I give a damn."

 
Jessica Jones säsong två har ju droppat för två veckor sen och trots binge-försök hade jag sett den inom veckan. Men har väntat att skriva (för att få hoppet om bättre gifs?? kanske) för att inte spoila för någon som inte har lika lite självkontroll som jag. Heh. [SÅ SPOILER ALERT!!] Men nu är det dags, för som jag sa på twitter lär en ju behöva gå i terapi efter denna säsong. Vet att många inte tyckte om den men jag älskade den! Såklart inte lika bra som den första, menar Kilgrave är ju typ en av Marvels bästa villains up to date, men ändå riktigt bra. Var först och främst så glad att ha Jessica tillbaka på skärmen, även om hon joinade i defenders så är det inte samma sak. Har ju sagt innan hur jag redan tröttnat på hela "the hand" grejen. Varför jag älskar JJ är ju för att den är så relaterbar och djup på ett helt annat sätt än vanliga serier. Karaktärerna får liksom vara allt på samma gång och de är inte rädda att de ska bli för mycket, för känslosamt eller för tråkigt. Så jävla uppfriskande att se. Men sedan till ploten i säsongen så var jag ju så taggad på att se Jessica kolla in i sitt förflutna och kanske hitta fler som hon osv. Gillade plottwisten med hennes mamma och det gjorde bara serien och säsongens villain mer stark och relaterbar. Man vill verkligen det bästa för Jessica men vet liksom att det lär sluta förjävligt. (vilket it did, omg). Trish storyline är det så många som hatat på och tyckt att den förstört hennes karaktär. Jag kan förstå varför en känner så men själv tycker jag att det är så tydligt att hon har ett relaps och att de så tydligt visar att människor som fastnar i ett beroende ändrar personlighet helt hållet. Sedan att de tog det i den här säsongen är väl för att de vill hinta om att hon ska joina Defenders om Hellcat som i serien, om defenders får en andra säsong såklart. [SLUT PÅ SPOILER ALERT]
 
Men men helt over all som gillade jag säsong två, den var spännande och karakärerna samt deras känslor är så bra skriva. Plus att säsongen bara hade kvinnliga writers - woho!! Säsong 3 är ännu inte confirmed men jag har hoppet uppe - den serie är så jävla bra och har ni missat den är det dags att kolla in den nu! Starka kvinnliga karaktärer som får vara precis som de vill (dvs de är badass även om de inte har superkrafter som Jessica), den är så bra skriven och behandlar PTSD och överfall på ett så bra sätt, den har lgbtq och poc representation och den är bara annorunda. Menar i vilken annan serie har vi en kvinnlig huvudkaraktär som är en funktionerande alkoholist som svär, är otrevlig och skiter fullständigt i hur hon ser ut eller uppfattas men med ett hjärta av guld? I säsong 1 är skurken en man som tar sig rätten till att kontrollera kvinnor, deras kroppar och att mörda bara för att han kan med orsaken av att hans liv varit jobbigt osv? ALLTSÅ BLESS THIS!! De trycker inte undan hennes trauma eller hennes flaws - hon är bara hon. Plus min favorit quote från någon som sett första säsongen: "WTF ALL CHARACTERS ARE WOMEN, THE MEN ARE EITHER BAD OR EYE CANDohh. Okay. Ah. So that's what that feels like."

Kommentarer
Postat av: Julia Svensson

Åh så roliga!

2018-03-22 @ 16:28:18
URL: http://juliasvenssons.se
Postat av: Sara Ekman

Inte sett, tack för tipset :)

2018-03-23 @ 01:49:08
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

åh vad sugen jag blev att se den nu :D

Svar: SEE DEN! Så galet bra :D
Josäfin

2018-03-23 @ 07:20:53
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Postat av: Julia

Vilka härliga bilder!

2018-03-23 @ 19:22:57
URL: http://juliahw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0