Ansikte 1; hy.

Kollar du ofta på bilderna från modetidningarna med drömmande blickar?
Åh jag önskar min hy var så fin!
Gud vad underbara ögon!
Hur kan hennes hår glänsa så mycket?
Nå låt dig inte luras, välkommen in i en värld av photoshop med förminskade näsor och pefekta ögonfärger.
Se bilderna nedan, den övre är orginal.


Idag tänkte jag ge tips på hur du får huden på ditt ansikts porträtt perfekt.
Jag använder mig av Patch Tool och det funkar såhär:

Du håller ner musen och drar runt det du vill ta bort, till exempel en finne eller (som på bilden) ringar under ögonen. Sedan när 'skräpet' är markerat drar du ner den och hittar en annan bit av huden som matchar.

Sedan fortsätter du med att flytta om och byta ut hudbitarna tills allt 'skräp' är borta.



Hoppas att det kunde vara till någon hjälp! Snart kommer inlägget om hur man redigerar ögon som någon önskade :)
Vad mer vill ni läsa om? Tyck till ;)

Kommentarer
Postat av: Julia ♥

hihihi :D allt bra?

2010-06-12 @ 13:28:47
URL: http://iamjustjulijah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0