Mrs Plattfot :/

Jo, Blondie är riktigt jäkla ömfotad :/ Mamma började vela om vi verkligen skulle ha henne eftersom att hon var öm i fötterna, "Man köper ju inte en häst med problem". När jag irriterat slängde ur mig "Tur att jag inte är häst då, då skulle väl ingen vilja ha mig heller!" fick det tyst på allt ett tag iallafall.
Men seriöst, vad skulle problemet vara om hon var lite plattfotad? Ett par skor och vipps, så kan hon gå igen. Jag har aldrig velat ha en ponny som går FEI dressyr eller hoppar banor på 120. Jag har aldrig bett om det. Jag vill bara ha en bästa vän. Och om min bästa vän är lite öm i fötterna spelar väl det fan ingen roll? Ja, jag förstår folk som inte köper en häst med problem, jag dömer ingen så. Jag bara tänker att själva individen räknas mer. Jag väljer ju inte vänner efter deras hälsa direkt.
Men nu är det löst iallafall. Hon ska hem igen och bli skodd och sen ska vi avakta och se om det blir bättre innan vi tar tillbaka henne :)


Tja, det syns säkert inte men hennes fötter är jääävligt fula :p
Och ja, min fläckiga ponny kan stegra på komando *not*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0