Canon 600D

Anonym: Otroligt härliga/fina bilder! Vad använde du för inställningar? Och hur filmar man på bästa sätt med kameran? Nyfiken, eftersom jag precis köpt en precis likadan (Canon 600D)... Hoppas du kan svara i ett inlägg!
 
Svar: Åh tack! Min standard inställning brukar vara M och sen lägsta bländaren
(Genom att hålla ner Av och rulla till vänster) och så ställer jag bara in slutartiden
genom att rulla på scrollern till höger för mörkare men skarpare bilder
och vänster för ljusare men oskarpare bilder :)
 
Har faktiskt inte filmat så mycket med den än,
Känner att jag behöver ett större minneskort först (har bara 4G)
 
Hoppas att det var svar på din fråga!
(Och att ni förstod förklaringen till mina inställningar, tänkte att det var lättare att
skriva så om någon inte vet hur man skulle ställa in. Om det är otydligt får ni fråga!)
 

Kommentarer
Postat av: Olivia

Vad menar du med att hålla ned AV?

Svar: till höger på kameran finns det en napp det står "Av" på, jag håller ner den och scrollar på scrollern till vänster för att dra ner bländaren på kameran :)
Josäfin Andersson

2012-07-05 @ 23:04:45
URL: http://oliviaahlstedt.blogg.se
Postat av: Lovisa

Tack för tipset, kg har oxå en sån kamera och har inte riktigt fattat allt men kör du på Auto eller manuellt?
Ställ gärna en fråga i min frågestund!
http://zakariassons.blogg.se/2012/july/fragestund.html#comment

Svar: Manuellt :)
Josäfin Andersson

2012-07-06 @ 11:54:30
URL: http://Zakariassons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0