Josäfin-helps-you-solve-world-wide-problems.

 
Okej, eftersom att jag nu under sommaren antingen inte gör någonting eller gör allderles för mycket (seriöst, inget fucking mellanting?!)
så tänkte jag starta detta: Josäfin-helps-you-solve-world-wide-problems. Alltså; har du något problem med din häst som jag kanske kan 
hjälpa till med? Undrar du hur jag tänker runt ett visst ämne, hur/varför jag gör si och så med ponnyn eller vill ha hjälp med att börja rida löst
eller liknande? Fråga på så ska jag svara så gott det går! Jag är inte den bästa på hur du får din häst att gå i form eller hur du lär den gå i
skänkelvikning men har rätt bra koll på hur du lär hästen saker som att stå still eller liknande. Vad tror ni? Är detta en bra idé? 
 
Hur som, har ni någon fråga, fundering eller något problem; skicka en kommentar så skriver jag ett inlägg om det! 

Kommentarer
Postat av: dite

åh vilka fina bilder!

tänkte tipsa om min tävling som jag har på bloggen just nu, där du kan vinna en valfri klocka, bla från märket Daniel Wellington, delta gärna :D
http://affys.se/2013/july/vinnare-ny-tavling.html#comment

kram! (ber om ursäkt om jag redan tipsat om tävlingen)

2013-07-25 @ 19:09:44
URL: http://affys.se
Postat av: Maja ~ Ryttarinnornas

Åh vilken bra idé! Du får säkert massor att göra nu, haha ;)

2013-07-25 @ 19:12:22
URL: http://ryttarinnornas.blogg.se
Postat av: Anonym

Super bra ide ju :D
Jag och en häst jag precis har börjat rida behöver knyta ett band mellan oss för att det ska funka. Finns det nåt annat man kan göra utom att borsta och mysa o så?
En sak till,har du några bra "övningar/lekar" man kan göra i hagen från marken? :)
Tack på förhand! ;)

2013-07-25 @ 20:34:30
Postat av: elin

Ååh vad kul! Amigo kan ju buga har jag sett, det skulle ju vara kul om Tiger kunde det oxå :) så hur gjorde du för att lära honom det?

2013-07-25 @ 21:33:50
Postat av: Liana

Hur kan jag och min häst få mer band emellan oss? (medryttar häst men är som min egen) Jag vill liksom få livs glädjen i honom,han är i sitt 22 år och är lite seg.Roliga övningar och så. (håller helt klart med Elviras inlägg och därför vill jag helt klart göra så i framtiden också om du förstår vad jag menar,altså typ hänga med i det spåret då det var galet klockrent:) tack i förhand! :)

2013-07-25 @ 21:46:46
URL: http://lianass.blogg.se
Postat av: Jossan

Hur kan man göra för att hästen ska bli mer "uppmärksam" på en? Min medryttar häst drar gärna iväg när jag leder hon till och från hagen :p

2013-07-25 @ 22:38:22
URL: http://www.josefinaramsin.blogg.se
Postat av: Filippa

Det skulle vara jätte kul om du skrev hur du lärt Amigo att buga så bra, håller på att lära min med så skulle vara bra med några tips :D

2013-07-25 @ 23:01:48
URL: http://baallerinas.blogg.se/
Postat av: Nina

Smart grej!

Jo jag har en ungponny som jag har börjat rida lite i halsringen med och det har gått jättebra tills vi kommer till galoppen- i första och andra galoppen så går det bra men när hon inser att jag inte har mycket makt över henne så börjar hon bocka, hon bockar, och bockar tills jag flyger av... Hon gör det ju inte för att vara dum, hon är ju bara en pigg och busig liten bebis, så hur gör jag för att jag ska kunna galoppera med halsringen utan att bryta nacken??? Mvh mig

2013-07-25 @ 23:26:36
URL: http://www.ninabackman.blogg.se
Postat av: Emma

Hej! Jag vet verkligen inte hur jag ska leka fram den busiga sidan i min häst, såfort det gäller ridningen så är hn jättepigg och verkligen superglad men så fort vi ska arbeta från marken så blir hon oerhört omotiverad och liknande behöver verkligen hjälp då jag vill att hon ska tycka att det är roligt ju. Kram!

2013-07-26 @ 00:18:32
Postat av: Anonym

Min skötponny är ganska lat. Även väldigt osäker i hoppningen. Och dessutom väldigt busig ibland. Några tips?

2013-07-26 @ 09:45:29
Postat av: Hanna Kaisto

Du ska väl vara lägerledare på Wirsbo? Isåfall hjälp mig att rida utan träns på min ponny ;)

Svar: Faktiskt inte, det var tänkt så men sedan fick jag inget svar från de, så antog då att jag inte fick jobbet. Sedan fick jag ett mejl där de frågade vilken dag jag skulle komma och jobba (någon vecka innan) och då har jag redan planerat innan annat. Visade sig sedan att deras mejl inte skickats utan hamnat i utkastet, vilket var oturligt men jag tycker att de borde skickat fler mejl om jag nu inte svarat (då jag inte fått mejlet) Så ska tyvärr inte jobba :(
Josäfin Andersson

2013-07-26 @ 19:50:06
URL: http://rando.bloggplatsen.se
Postat av: - S C H N A I L G U L L -

Hur gjorde du för att busa till det lite med Amigo? Att han började följa dig och att han kom när du "slog" med spöt i marken. etc

Svar: Testade mig fram på vad han reagerade på! Bara att prova olika saker och berömma när hästen gör som du ville :)
Josäfin Andersson

2013-12-29 @ 23:23:07
URL: http://schnailgull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0