bett eller inte?

 Isabelle:
en liten fråga bara. Hästarna på bilderna ser ut att bli ridna på pelham. Det är ganska stor skillnad mellan inget bett alls och pelham. Hur ställer du dig till att dina kompisar använder bett? Gör det någon skillnad dig för dig om det är ett vanligt tränsbett eller kandar tex, eller är det bett som bett? För jag antar att du rider bettlöst för att du inte gillar bett, men kan ju ha fel, är inte så insatt :)

 
Har inget emot bett egentligen, gillar bara inte att rida på det själv! Det enda jag blir arg på är när folk bettslar upp istället för att ta tag i problemet (*host* många exempel finns på mindre ponnyrävlingar *host*) Nej men exempelvis när man ser en liten unge på en allderles för svår ponny som har ett pessoa i munnen som den bara drar och sliter i ute på tävlingsbanan; NEJ. Annars har jag ju kompisar runt om som rider hög klass dressyr på kandar och som är ute på hoppbanorna: där jag förstår att man kan vilja ha ett bett (ja i dressyren måste man ju). Dock skulle jag ändå ha ett hack om jag tävlade men det är kort sagt för att jag själv inte gillar att rida på bett! Jag vet att mina kompisar är duktiga och vet vad de gör, vet även att Fanny kan rida Simba lika bra utan träns. Hon byter även mycket (hack, bettlöst, vanligt bett, pelham osv) vilket jag också tycker är bra! Så jag ser inget konstigt med att mina vänner rider på bett. Det enda bettet jag inte gillar egentligen är pessoa, annars får folk sköta sina hästar som de vill! Sålänge hästen har det bra lägger jag mig inte i alls, enda gången jag verkligen tänker att jag hatar bett är just när jag ser ekipage flänga runt på tävlingsbanorna utan kontroll även med skarpa bett! Hoppas du fick ett svar på frågan :D
 

Kommentarer
Postat av: Vanessa :)

Du är grym!!! :*

Svar: Aw tack tack :DD
Josäfin Andersson

2014-01-03 @ 14:55:44
URL: http://Russetville.Webblogg.se
Postat av: Ellen

Kan inte sluta le, precis min åsikt med!

Svar: Kul att du håller med!! :D
Josäfin Andersson

2014-01-04 @ 13:44:41
URL: http://ellenmarins.blogg.se
Postat av: Anonym

Då tänker vi lika! Tack för svaret :)

Svar: Var så lite :D
Josäfin Andersson

2014-01-06 @ 00:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0