coloring #2

 
Tänkte göra ett colorings tips (får ofta frågor men tycker jag är så dålig på att visa hur man ska göra). Testar en ny teknik än vad jag brukar göra så säg till vilken ni tycker funkar bäst. Brukar använda bilder men tycker det brukar vara rörigt. - Här är en coloring som jag brukar lägga på lite gula bilder för att de inte ska skrika 'gult' om dem. Min förra coloring jag la upp kan ni hitta HÄR.
 
1. Lägg tills curves. Lägg kurvorna som nummer 1 på bilden nedan. Sänk opaciteten till 27%.
2. Lägg till ett nytt lager, täck lagret med vit färg. Lägg opaciteten på 8%.
3. Lägg till en ny curves, ställ in som nummer 2 på bilden. Lägg opaciteten op 47%
4. Lägg till ett nytt lager, täck lagret i grå färg (#6d6d6d). Använd blandnings alternativet och välj lighten, opacitet på 25%.
5. Lägg till ett nytt lager, täck lagret i blå färg (89bdf2), Lägg blandnings alternativet på color burn och opaciteten på 45%.
6. Lägg till en ny curves, ställ in som nummer 3. Lägg opaciteten på 47%.
7. Lägg till en selective color, ställ om röd och gul färg efter bilden nedan. Lägg opaciteten på 42%. 
 
 
Självklart får du ställa in curves så att kontrasterna och ljuset passar just din bild.
Annat som gjort är uppskärpning & uppljusning av fokuset på bilden (Minna).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0