festival pack-lista number 1

bråvalla förra året;
 
Fanny frågade om jag kunde skriva ihop min bästa packlista till bråvalla festivalen, vad jag behövde förra året och vad jag tog med som var onödigt osv. Så här kommer en blandning av vad jag ska ta med mig och vad som kan vara bra att ha, plus en lista på sjukt onödiga saker du inte behöver ha med dig som man tror man behöver. Packa lätt, tro mig du kommer inte ångra dig. Själv kommer jag ha en ryggsäck med mat och dricka, en större bag med kläder och mer mat samt en hand ledig för stol. Kan visa allt jag ska ha med imorgon när jag packar om det önskas, vilka av er läsare ska dit?? någon som borde läggas till på listan??
 
Vad du kommer behöva:
- ett tält (duuh) + tältkompisar (fett kallt att tälta ensam, lovar)
- sovsäck + madrass/liggunderlag att sova på. + sovkläder som är varma (jag har leggins och tjocktröja)
- stövlar är bra att ha om det blir lerigt.
- stol att sitta i campet med, marken är full av skräp. Ta inte en liten trebens-stol, de åker bara ner med ett ben i leran. 
- mat!! (och sprit om du så vill). Tubost, knäckebröd, energy bars och godis är att satsa på. 
- skor med tjock sula för att undvika att de blir blöta direkt vid regn. 
- regn-poncho!! 
 
Vad som kan vara bra:
- tre klädombyten + kläder du åker hem / dit med. En extra tjocktröja kan vara bra att ha.
- hårtborste, tandborste och deo.
- extra laddare till mobilen (portabel / laddningsbart skal osv.) 
- en flagga så att ni hittar till erat camp.
- party-tält att sitta under om det regnar.
- barn-pool att fylla med kallt vatten och lägga öl/cider i. 
- skylt med campets-namn på så att folk vet vilkna ni är.
 
Saker du tror du behöver men inte gör:
- vet du inte till 100% att du kommer använda jeans ta inte med det, ta med en tjocktröja istället.
- jacka. använd extra tjocktröja istället.
- platt/lock-tång. Står ni och plattar håret när folk försöker ladda sina mobiler är det möjligt att någon dödar er.
- hundra outfits att välja mellan, onödigt med packning!!
- annat onödigt som tar plats och väger mycket så att du får mer packning. 

Kommentarer
Postat av: Kugen

Tyvärr kan jag inte åka med i år heller. Men ska försöka åka med nästa år. // Kungen

2014-06-23 @ 16:09:23
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

härliga bilder

Svar: Tack :D
Josäfin Andersson

2014-06-23 @ 16:39:08
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: Matilda - tonårsliv i rullstol

Åh vad kul! Något år ska jag dit också!

Svar: Det borde du verkligen, det är döds kul! (fast det är lerigt och kallt heh)
Josäfin Andersson

2014-06-23 @ 16:42:05
URL: http://skogsrusset.se
Postat av: Fanny bergquist.

THANK YOU, är så jävla taggad!!!

2014-06-23 @ 17:20:25
URL: http://ffannybergquist.blogg.se
Postat av: milina.blogg.se

kul! :D

Svar: :D:D
Josäfin Andersson

2014-06-23 @ 17:34:12
URL: http://milina.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag vill också dit :(
vill se Lana så himla mycket <3

Svar: Lana var faktiskt bra, tycker hon är skön som typ tuggar tuggummi och röker på scenen osv haha! :D
Josäfin Andersson

2014-06-23 @ 18:55:04
URL: http://overklighet.blogspot.com
Postat av: Sofia Krantz

Ska dit på torsdagen bara över dagen så kommer ju inte behöva packa något. ;)

Svar: Skönt det iallafall, och så slapp du frysa i ett tält haha!
Josäfin Andersson

2014-06-23 @ 20:50:48
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0