tv-serie lista

1. Vilken TV-serie var den första du verkligen förälskade dig i?

Heroes tror jag! Var nog första serien jag började följa, såg allt redan från början. Sedan blev det Glee, vampire diaries och 10 things I hate about you som satte igång allt. 

 

2. Vilken TV-serie såg du senast där du såg vartenda avsnitt (säsong)?
Well såg om Buffy, men såg bara säsong 5-7. Senaste jag sträck-kollade var nog min rewatch på desperate housewives i januari!

 

 

3. Vilken TV-serie gav du senast upp att titta på? (utan att se klart säsongen)

Once upon a time gav jag upp på, annars ger jag sällan upp. Jo Revenge gav jag upp på i säsong 3? 4? 

 

4. Av vilken TV-serie kan du alltid se repriser om och om igen utan att tröttna?

Shameless, Buffy, Teen wolf säsong 2. 

 

5. Vilken är din favorit då det gäller tecknade/animerade serier?

Ser inte på några faktiskt!

 

6. Vilken serie räknar du som ditt allra största "guilty pleasure"?

Hahah typ Glee och queer as folks typ

 

7. Vilken är din alla tiders favorit TV-seriekaraktär?

Ikoniska karaktärer kommer för alltid att vara Chuck Bass från gossip girl (duuh), Nathan från misfits och Castiel från Supernatural. Men annars ligger Mickey från shameless, Stiles och Lydia från teen wolf och Kurt från Glee mig varmt om hjärtat.

 

 

8. Vilken TV-seriekaraktär påminner mest om dig?

Åh har så svårt att likna mig med någon karaktär. Buffy kanske? I alla säsonger utom 7:an där hon är ledsen haha? (eller 4 där hon är tillsammans med Riley?! ew)

 

9. Vilken TV-seriekaraktär liknar du vid en förälskelse, din största TV-crush?

Stiles & Lydia från teen wolf hehe. 

 

10. Vilken är din favoritinledningslåt eller vinjett?

BUFFY IGEN, ikoniskt intro. True Blood har också ett intro som jag älskar. Game of Thrones är också episkt. 

 

 11. Vilken komediserie rankar du som den absolut bästa?

Alltså Big Bang Theory får mig alltid att skratta högt och Glee har haft sina episka stunder. Älskar dock den syrliga och mörka humorn i Please like me. Inte att förglömma New Girl, Awkward och Faking it också!

 

12. Vilken dramaserie rankar du som den absolut bästa?

SHAMELESS utan tvekan!! Sen Orphan Black, the 100 och In The Flesh. 

 

13. Vilka serier/Vilken serie skäms du över att du fortfarande inte har sett?

Alltså, har ju fortfarande inte "följt" vänner vilket är lite pin haha. Walking Dead och Breaking Bad har jag inte heller sett.

14. Vilka serier/Vilken serie tjatar du på folk om att de måste se?

Shameless us. Bästa serien någonsin. Sen har jag ju dock tjatat på mina bloggläsare och vänner att se teen wolf så nu ser alla teen wolf. Bara att börja om med shameless nurå hahaha!

 

15. Vilken film, bok, saga, händelse etc. vill du mest av allt att det blir en TV-serie av?

Alltså drömmen vore ju att house of night skulle bli en serie. 

 

16. Vilken TV-seriescen får dig alltid att brista ut i gråt?

Alltså gråter alltid av lycka till 4x8 avsnittet av shameless när Mickey kysser Ian. Sådan character development!! DÖR SÅ FINT. Teen wolfs säsong 2 & Buffy säsong 5 har också lämnat mig i tårar, så mycket guld!! Glee's hyllnings avsnitt till Cory lämnade mig också gråtande som en bäbis. 

  

 

 17. I vilken TV-serievärld skulle du helst vilja leva?

Alltså Gossip Girl! Fatta vad cool att leva sådär och festa med det gänget!? Annars typ Heroes, fatta coolt?!

 

18. Vilken TV-seriescen fick dig att fullständigt falla av stolen, tänk cliffhangers etc.?

SPOILERS. Alltså typ i buffys säsong 5 när buffy dör?! ALLTSÅ VA HUR KAN MAN SLUTA EN SÄSONG SÅ? Tackar gud att jag inte behövde vänta på nästa säsong i mer än en dag. 

 

19. Vilken TV-serie klarar du bara inte av eller vilken är den sämsta TV-serie du sett?

Ser inga dåliga serie haha.

 

20. Vilken nedläggning sörjer du mest över? (alt. Vilken TV-serie saknar du mest?)

Alltså inte för att vara bitter men 10 THINGS I HATE ABOUT YOU!?!?!? SÅ LÄGGER DE NER MED EN CLIFFHANGER?? DÖÖÖ. OCH IN THE FLESH?! BÄSTA FKN SERIEN PÅ ÅR OCH DAR?! Men annars haha Carrie Diaries förtjänade så en till säsong och The Nine Lives of Chloe King borde fått fortsätta tycker jag allt. Red band Society också då.

Snodde listan från Elin !


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte skriva ner alla serier du har sett här på bloggen, hade varit kul och se och kanske få några tips på vad mankan se. Har typ sett de nästan alla du skrivit in

2015-04-02 @ 09:44:59
Postat av: Johanna

Vad spännande, massor av serier jag inte sett! :)

Svar: Tack :D
Josäfin

2015-04-02 @ 10:16:11
URL: http://jobi.blogg.se
Postat av: Ida - foto & häst

Omg men Once Upon a Time är amazing <3333333 vilken säsong gav du upp på???? Lite seg den första kanske, men asså sen oasdojnasdjn, så jävla bra älskar disney med lolz <33333

Svar: Slutade i andra hälften av första tror jag, har hört att den ska vara jätte bra nu så får se om jag tar upp de igen! :3
Josäfin

2015-04-02 @ 10:25:25
URL: http://prinsesc.blogg.se/
Postat av: Nathalie Tegelstam

Vilket jätteroligt inlägg, så intressant att läsa! :) kram

Svar: TACK :D
Josäfin

2015-04-02 @ 11:38:02
URL: http://nathalievictoria.com
Postat av: Divorce your horse

Trevligt inlägg! :)

Svar: Tack :D
Josäfin

2015-04-02 @ 12:11:59
URL: http://divorceyourhorse.se
Postat av: MATILDA ROSQVIST

Så rolig lista :D

Svar: Tack :D
Josäfin

2015-04-02 @ 12:18:56
URL: http://matildays.se
Postat av: Elin

Dock heter jag ju Elin och inte Ellen, haha ;)

Svar: oups hahha sorry! hahhhahaha har tänkt att du heter Ellen svinlänge, vad pin!
Josäfin

2015-04-02 @ 13:18:20
URL: http://ringqvistelin.blogg.se
Postat av: Hanna

Har du något tips på bra sidor där man kan kolla på alla serier? Någon "ovanlig/okänd" sida?:)


Svar: http://www.primewire.ag/ - sidan som jag använder :)
Josäfin

2015-04-02 @ 20:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0