repgrimma

Sofia:
var har du köpt din repgrimma? Finns det någon speciell du rekommenderar? Har förstått att alla inte är bra? :)
 
Svar: Jag har typ 100 repgrimmor haha. Alla köpt på olika mässor faktiskt, så har tyvärr inga direkta märken eller affärer. Köpte min första på hööks och sedan en på sporren, resten kommer lite överallt ifrån. Har allt ifrån små och smidiga, till stela, till normala, till billiga och till repgrimmor med stora knutar. Beroende på vad jag ska göra så använder jag olika, men min lila är absolut favoruten att rida med. Smidig med små knutar och väldigt lätt. Min stela rosa använder jag vid lastning eftersom att den är lite hårdare och ger starkare signaler, har den även just nu vid uteritter eftersom att det är skarpare. De andra är inte särskilt speciella och köptes mest för färgmatchning haha! Men rekomenderar en stel med större knutar om du har en häst som kan behöva något skarpare, exempelvis vid latsning eller liknande. Vid ridning rekomenderar jag en lätt grimma med mindre knutar eftersom att den stör mindre, gärna som är smidig att knyta fast. Föredrar att ha repgrimmor med så små knutar som möjligt, stora knutar känns onödigt och ger tryck såfort du tar i tyglarna vilket kan leda till missförstånd. Hoppas att det var lite svar på din fråga iallfall! 
 
min lila repgrimma, klara favoriten! så bra material & smidig att ta på och av. tyvärr vet jag inte märket.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tack för svaret! Det är ett stort halvblod som är lite fjantig, så ska nog satsa på en stelare repgrimma nu i början låter det som :)

Svar: Testa med en vanlig om du ska rida först! I hanteringen kanske en stelare kan behövas :D
Josäfin

2015-04-14 @ 19:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
I'm awsome

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0